Accreditations for the Swedish National Day June 6

On June 6th we celebrate the Swedish National Day at Skansen and you´re welcome to cover the event.

To get an accreditation we need a copy of your passport with a photo or other valid id card.

The last day for media accreditation is June 2

Please also note the following:

The Djurgården island is closed off for traffic in the afternoon. The press area is open from 5 pm to 6.15 pm.

The program on the Solliden stage starts appr. 6.30 pm. Around that time the royal family arrives in horsedrawn carriages.

For more information please contact the press officer at Skansen:
Christina Hamnqvist, +46 729 83 79 55

For more information about the events at the Royal Palace please contact:

The Royal Court information department, +46 8 402 6000, press@royalcourt.se

Skansen is one of Sweden's leading tourist attractions with more than 1,3 million visitors annually, many of them foreign tourists. People come from far and wide to see the unique collection of historical buildings from all over Sweden as well as the Scandinavian wild and domestic animals and the exotic fauna at the Aquarium. Skansen has its own stage for concerts, a lively town quarter, a hot-glass workshop, other craft workshops, cafés, restaurants and shops; and a fantastic view of Stockholm.

Ljuset går upp över Djurgården idag27.10.2017 07:30Pressmeddelande

Idag går ljuset upp extra tidigt när Djurgården både profilerar sig som Skandinaviens främsta attraktion och fördjupar samarbetet för att hålla ett ovärderligt kulturarv aktuellt. Kungl. Djurgårdens Förvaltning lyser upp besökarnas väg med en ny spännande ljusinstallation och det markerar starten på ett nytt och starkare samarbete för Djurgårdens aktörer. Slottsfogden Magnus Andersson och vd Camilla Zedendahl berättar om processen och framtiden.

Pressinbjudan: Skandinaviens främsta besöksmål - med fler besökare än kinesiska muren. Var är vi?19.10.2017 15:14Pressmeddelande

45 aktörer på Djurgården har under ett år arbetat för att tillsammans stärka Skandinaviens främsta besöksmål. Det har resulterat i ett koncept som presenteras den 27 oktober av bland andra Björn Ulvaeus, som investerat själ, hjärta och resurser på Djurgården och Stockholm. Möt honom och andra aktörer från Djurgårdens restauranger, museer, nöjen mm.