Ackreditering IVM Nanjing 2020 öppen

Ackrediteringen för IVM i Nanjing, Kina, 13-15 mars 2020, är nu öppen. För ansökan från skrivande/online och fotografer krävs en nationskod, som nu finns tillgänglig hos Svensk Friidrott.

Om ackrediteringsansökan

Ackrediteringen sker via: https://www.wasaccreditation.net/nanjing2020/mediahome.aspx

För att få en inloggningskod som svensk mediarepresentant, maila Hillevi Thor, presschef Svensk Friidrott, hillevi.thor@friidrott.se. Koden är personlig och får inte distribueras vidare utan godkännande.

Via ackrediteringssystemet får du också information om visumhanteringen.

• Deadline för ackrediteringsansökan: 14 februari
  • Deadline för boende: 14 februari (bokningarna hanteras efter "först till kvarn")

Kontakt med arrangörernas mediateam: media@worldathleticsnanjing2020.com

För ytterligare information om ackrediteringsprocessen, se bilaga.

Friidrott onsdag: SM Halvmaraton och hoppkväll i Arvika28.7.2020 14:02:01 CESTPressmeddelande

På onsdag kväll avgörs halvmaraton-SM på anrika Anderstorp Motorbana i Småland. Antalet startande har begränsats på grund av de restriktioner som råder men startfälten är inte mindre spännande för det. Vädergudarna bjuder dock upp till dans och löparna ser ut att möta både regn och blåst, vilket kommer höja mästerskapsspänningen ytterligare. Mästerskapet livesänds på Svensk Friidrotts Facebooksida.

Inför tävlingshelgen: Stor löparhelg med spännande kast- och hoppinslag väntar23.7.2020 13:09:59 CESTPressmeddelande

Just nu laddar löpare, allt från de som springer i drygt 10 sekunder till de som håller på ett helt dygn, upp för nya tävlingar. RM i 24-timmarslöpning avgörs i Skövde och de något kortare distanserna samlas i Göteborg. Samtidigt kastar Kim Amb spjut i Tyskland på lördag och Fanny Roos stöter kula i Småland på söndag. Det är också tillfälle att blicka framåt nästa vecka, då bland annat SM Halvmarathon avgörs på klassiska Anderstorp Motorstadion.

Tävlingskoll inför veckoslutet16.7.2020 09:36:19 CESTPressmeddelande

Tävlingshelgen inleds redan på torsdagskvällen med starka löpare i bland annat Göteborg och Eskilstuna. Lördag och söndag blir sen fullmatade. Lördagen erbjuder Stavhoppstourens fjärde deltävling, med bland annat Michaela Meijer, och Vårkastet på Kim Ambs hemmaplan i Bålsta. På kvällen möts den kvinnliga medeldistanseliten i Göteborg. På söndagen är den återigen dags för bland annat Daniel Ståhl, Simon Pettersson, Fanny Roos och Wictor Petersson att utmana för nya längder i en kasttävling i Malmö. På söndag blir det även en trestegsspecial i Norrköping.