Ålerydsvägen öppnar redan på fredag

Under cirka en månad har Tekniska verken bytt ut och framtidssäkrat gamla fjärrvärmeledningar i Ålerydsvägen i Linköping. Arbetet som beräknades ta två månader har gått snabbare än planerat, och blir klart fredagen den 27 mars.

Under arbetet har ett körfält varit avstängt för biltrafik, och trafiksignaler har funnits på plats. Trafiken beräknas återgå till det normala under eftermiddagen fredag den 27 mars..

Lars Jigered, projektledare, 013-20 92 79
lars.jigered@tekniskaverken.se

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Svårt att ta hand om återbruksmaterial på Återvinningscentralerna27.3.2020 21:03:30 CETPressmeddelande

Tekniska verken samarbetar med flera hjälporganisationer som kommer och hämtar det som lämnats in till återbrukshallarna. Men utvecklingen med anledning av coronaviruset för med sig att hjälporganisationerna får allt färre kunder, och försäljningen i butikerna har minskat drastiskt. Därför hämtas inte återbrukat material i samma utsträckning som tidigare, och för att det inte ska svämma över i hallarna uppmanas nu kunderna att inte lämna in saker där just nu.