Alex Schulman och Sigge Eklund släpper boken RUM på Bokmässan

Alex Schulmans och Sigge Eklunds bok RUM släpps den 28 september på Bokmässan

RUM – En roadtrip genom psyket av författarna och podcaststjärnorna Alex Schulman och Sigge Eklund släpps den 28 september. Boken är uppföljaren till TID – Livet är inte kronologiskt, som blev 2015 års bäst säljande biografi och den mest signerade boken av alla under Bokmässan för två år sedan.

”Jag tror att våra podcastlyssnare kommer att ha lätt att känna igen sig i formen”, säger Sigge Eklund.

RUM är en fiktiv karta över två själars inre världsdelar utgångspunkten för en svindlande upptäcktsfärd. Rädsla, svart humor och melankoli blandas i ett potpurri som trots allt mynnar ut i en hoppfull jakt på mening, harmoni och frihet. Med underfundiga blyertsteckningar av Kajsa Eldsten illustreras den ömsom mörka, ömsom humoristiska resan.

”Det får inte uppfattas som en svårtillgänglig bok”, säger Alex Schulman. ”Även om detta kan kallas för populärfilosofi är RUM så mycket garvigare än TID någonsin var.”

Förutom som inbunden originalutgåva släpps RUM som ljudbok, som e-bok och i en exklusiv, numrerad och signerad utgåva med extra material.

Under Bokmässan hittar man Alex Schulman och Sigge Eklund förutom vid ett flertal signeringar i sin monter bland annat i samtal med KG Hammar på scenen Se människan.

För intervju- och pressförfrågningar, vänligen kontakta:

Therese Eriksson
Perfect Day Media
E-post: therese.eriksson@perfectdaymedia.se
Tel: 0733 26 54 34

Förlagskontakt:

Ebba Barrett Bandh
E-post: ebba.bandh@bookmarkforlag.se
Tel: 0737 60 78 84

Bookmark Förlag vänder sig till kräsna bokläsare. Vi fokuserar på unika och dramatiska titlar som är svåra att lägga ifrån sig.

Målargatan 7

BOOKMARK FÖRLAG är ett av Sveriges yngsta och starkast växande allmänutgivande förlag. Vi fokuserar på unika och dramatiska titlar som är svåra att lägga ifrån sig, och har såväl svenska som utländska författarskap. Vi arbetar hårt för att nå ut med våra titlar och vi har haft förmånen att få fina mottaganden.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Louise Boije af Gennäs gör storslagen comeback med thrillerdebut16.1.2018 12:52Pressmeddelande

Blodlokan är den första delen i den nervkittlande Motståndstrilogin, där den svindlande konspirationen för tankarna till Millennium och blandas med den psykologiska ovissheten från Kvinnan på tåget. Genom att hämta inspiration från svenska politiska skandaler skapar Boije af Gennäs en dramatisk historia som får läsaren att ifrågasätta både sin egen och huvudkaraktären Saras verklighet. ”Det är omöjligt att inte dras med i berättelsen”, säger Claes Ericson, förlagschef på Bookmark Förlag. ”Man kan inte sluta läsa förrän allt har fått sin förklaring.” Redan i september i år släpps den andra delen, Skendöda, medan den avslutande delen,Verkanseld, utkommer i januari 2019. Louise Boije af Gennäs debuterade 1991 med romanen Ta vad man vill ha. Sedan dess har hon utkommit med ytterligare åtta romaner, däribland den mycket uppmärksammade Stjärnor utan svindel (1996). Utöver sitt hyllade författarskap är hon också verksam som dramatiker. Hon var med och skapade tv-serien Rederiet och hennes pjä