Allt om Mat, Sköna hem och Damernas Värld blir en del av Expressens digitala ekosystem.
– Tillsammans blir vi bättre gentemot både läsare och affärspartners. Starka varumärken, fantastisk journalistik och ett gemensamt ekosystem med både räckvidd och träffsäkerhet i målgrupper är strategin för oss framåt, säger Klas Granström, affärsområdeschef för Expressen Lifestyle och chefredaktör för Expressen.
Flytten till Expressen.se för Allt om Mat, Sköna hem och Damernas Värld kommer efter framgångarna med att flytta in tidningarna mama och amelia i Expressens digitala ekosystem hösten 2020. För dessa titlar har den redaktionella trafiken nästan dubblats och ambitionerna är höga också nu.
– Vi gläds åt att innehåll direkt riktat mot kvinnor får allt större plats hos Expressen. Redan i dag är Damernas Värld en mycket stor digital mode- och skönhetsdestination, och vi står nu inför en helt unik möjlighet att nå fler människor än någonsin tidigare i Damernas Världs 81-åriga historia! Det känns stort, säger chefredaktör Jonna Bergh.
Allt om Mat som nyligen lanserades på ny plattform ska också ta stora steg för att ytterligare stärka det 50-åriga matvarumärket på alla plattformar.
– Nu får vi ännu större möjlighet att sprida matinspiration även i Expressens kanaler. Det ger oss också en bättre förutsättning att nå vårt mål, att bygga Sveriges bästa och främsta matsajt för alla med intresse för mat, säger Kerstin Thornström, chefredaktör Allt om Mat.
Sköna Hem, som har störst räckvidd i Sverige som betalt inredningsmagasin i papper, ser flytten som en möjlighet att ta samma position digitalt.
– Jag är väldigt glad för att vi nu får ut vårt högkvalitativa inredningsmaterial, med en större räckvidd, så att ännu fler kan bli inspirerade av det, säger Claes Blom, chefredaktör Sköna hem.
Det finns även planer på hur varumärkena i Expressen Lifestyle ska kunna samverka inom den allt viktigare premiumaffären.
– Bäst journalistik vinner i dagens medievärld, och kan vi visa upp en ännu större bredd och djup har vi extremt bra möjligheter för framtiden, säger Klas Granström.
Nyckelord
Kontakter
Klas Granström, affärsområdeschef för Expressen Lifestyle och chefredaktör för Expressen: klas.granstrom@expressen.se
Claes Blom, chefredaktör Sköna hem: claes.blom@mag.bonnier.se
Kerstin Thornström, chefredaktör Allt om Mat: kerstin.thornstrom@bonniernews.se
Jonna Bergh, chefredaktör Damernas Värld och STYLEBY: jonna.bergh@bonniernews.se
Bilder
Om
Expressen Lifestyle är ett mediebolag som har den unika kombinationen av en stark nyhetsverksamhet med en stor digital publik och ledande featureredaktioner med många välkända tidningsvarumärken.
Vår verksamhet omfattar kvällstidningen Expressen med editionerna GT och Kvällsposten samt Bonniers cirka 30 magasin inom Lifestylegruppen.
Följ Expressen Lifestyle
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Expressen Lifestyle
Tidningen Mama fyller 20 år!22.3.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Sveriges största redaktionella sajt och tidskrift för mammor fyller 20 år, och släpper ett jubileumsnummer.
Vinst för Expressen Lifestyle 20228.2.2023 13:33:00 CET | Pressmeddelande
Affärsområdet Expressen Lifestyle nådde ett positivt resultat under 2022. En stark digital publikutveckling och effektiviseringar motverkade utmaningar med bland annat lösnummerförsäljning, annonsförsäljning och höjda papperspriser.
De vinner Damernas Värld Guldknappen 202214.11.2022 11:45:00 CET | Pressmeddelande
Teurn Studios vinner Damernas Värld Guldknappen 2022. Det prestigefyllda designpriset tilldelas märkets grundare och designer Anna Teurnell. Nootka och dess grundare Lisa Olsson tilldelas Damernas Värld Guldknappen Accessoar 2022, och vinnare av Knappnålen är Emma Gudmundson. Vinnarna tog emot sina guldknappar under en intim ceremoni på Nordiska museet tidigare i dag.
Ny ledning för Lifestyle6.10.2022 09:08:12 CEST | Pressmeddelande
Mer och ännu bättre innehåll som når fler. Det är målet för Lifestyles nya organisation, som har ökat samarbete i fokus.
Storsatsning på livsstilsvideo från Expressen Lifestyle8.9.2022 10:09:48 CEST | Pressmeddelande
Under hösten kommer samtliga magasinsajter inom Expressen Lifestyle att erbjuda videomaterial anpassat för respektive målgrupp.