Expressen  Lifestyle

Allt om Mat, Sköna hem och Damernas Värld blir en del av Expressens digitala ekosystem.

Dela

Nu flyttar Allt om Mat, Sköna hem och Damernas Värld in på Expressen.se. Fler kommer att kunna läsa och se titlarnas vassa journalistik och för annonsörer blir det nya möjligheter att nå de målgrupper som samlas hos dessa starka tidningsvarumärken.

Ur Sköna hem. Foto Martin Cederblad.
Ur Sköna hem. Foto Martin Cederblad.

– Tillsammans blir vi bättre gentemot både läsare och affärspartners. Starka varumärken, fantastisk journalistik och ett gemensamt ekosystem med både räckvidd och träffsäkerhet i målgrupper är strategin för oss framåt, säger Klas Granström, affärsområdeschef för Expressen Lifestyle och chefredaktör för Expressen.

Flytten till Expressen.se för Allt om Mat, Sköna hem och Damernas Värld kommer efter framgångarna med att flytta in tidningarna mama och amelia i Expressens digitala ekosystem hösten 2020. För dessa titlar har den redaktionella trafiken nästan dubblats och ambitionerna är höga också nu.

– Vi gläds åt att innehåll direkt riktat mot kvinnor får allt större plats hos Expressen. Redan i dag är Damernas Värld en mycket stor digital mode- och skönhetsdestination, och vi står nu inför en helt unik möjlighet att nå fler människor än någonsin tidigare i Damernas Världs 81-åriga historia! Det känns stort, säger chefredaktör Jonna Bergh.

Allt om Mat som nyligen lanserades på ny plattform ska också ta stora steg för att ytterligare stärka det 50-åriga matvarumärket på alla plattformar.

– Nu får vi ännu större möjlighet att sprida matinspiration även i Expressens kanaler. Det ger oss också en bättre förutsättning att nå vårt mål, att bygga Sveriges bästa och främsta matsajt för alla med intresse för mat, säger Kerstin Thornström, chefredaktör Allt om Mat.

Sköna Hem, som har störst räckvidd i Sverige som betalt inredningsmagasin i papper, ser flytten som en möjlighet att ta samma position digitalt.

– Jag är väldigt glad för att vi nu får ut vårt högkvalitativa inredningsmaterial, med en större räckvidd, så att ännu fler kan bli inspirerade av det, säger Claes Blom, chefredaktör Sköna hem.

Det finns även planer på hur varumärkena i Expressen Lifestyle ska kunna samverka inom den allt viktigare premiumaffären.

– Bäst journalistik vinner i dagens medievärld, och kan vi visa upp en ännu större bredd och djup har vi extremt bra möjligheter för framtiden, säger Klas Granström.

Nyckelord

Kontakter

Klas Granström, affärsområdeschef för Expressen Lifestyle och chefredaktör för Expressen: klas.granstrom@expressen.se
Claes Blom, chefredaktör Sköna hem: claes.blom@mag.bonnier.se
Kerstin Thornström, chefredaktör Allt om Mat: kerstin.thornstrom@bonniernews.se
Jonna Bergh, chefredaktör Damernas Värld och STYLEBY: jonna.bergh@bonniernews.se

Bilder

Ur Sköna hem. Foto Martin Cederblad.
Ur Sköna hem. Foto Martin Cederblad.
Ladda ned bild
Kerstin Thornström, chefredaktör Allt om Mat, säger att större möjligheter och bättre förutsättningar ges att sprida matinspiration samt att nå målet att bygga Sveriges bästa och främsta matsajt. Foto: Magnus Jönsson.
Kerstin Thornström, chefredaktör Allt om Mat, säger att större möjligheter och bättre förutsättningar ges att sprida matinspiration samt att nå målet att bygga Sveriges bästa och främsta matsajt. Foto: Magnus Jönsson.
Ladda ned bild
Claes Blom, chefredaktör Sköna hem, är glad för att nu få ut Sköna hems högkvalitativa inredningsmaterial med större räckvidd. Foto: Peter Knutsson.
Claes Blom, chefredaktör Sköna hem, är glad för att nu få ut Sköna hems högkvalitativa inredningsmaterial med större räckvidd. Foto: Peter Knutsson.
Ladda ned bild
Jonna Bergh, chefredaktör Damernas Värld och STYLEBY, gläds åt att innehåll direkt riktat mot kvinnor får allt större plats hos Expressen.  Foto Johnny Kangasniemi
Jonna Bergh, chefredaktör Damernas Värld och STYLEBY, gläds åt att innehåll direkt riktat mot kvinnor får allt större plats hos Expressen. Foto Johnny Kangasniemi
Ladda ned bild
Klas Granström, affärsområdeschef för Expressen Lifestyle och chefredaktör för Expressen, menar att om Expressen Lifestyle kan vi visa upp en ännu större bredd och djup ges extremt bra möjligheter för framtiden. Foto: Olle Sporrong.
Klas Granström, affärsområdeschef för Expressen Lifestyle och chefredaktör för Expressen, menar att om Expressen Lifestyle kan vi visa upp en ännu större bredd och djup ges extremt bra möjligheter för framtiden. Foto: Olle Sporrong.
Ladda ned bild

Om

Expressen  Lifestyle
Expressen Lifestyle
Gjörwellsgatan 30
105 16 Stockholm

08-738 30 00http://www.expressen.se

Expressen Lifestyle är ett mediebolag som har den unika kombinationen av en stark nyhetsverksamhet med en stor digital publik och ledande featureredaktioner med många välkända tidningsvarumärken.

Vår verksamhet omfattar kvällstidningen Expressen med editionerna GT och Kvällsposten samt Bonniers cirka 30 magasin inom Lifestylegruppen.  

Följ Expressen Lifestyle

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Expressen Lifestyle

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum