Anna Nordin blir ny förhandlingschef på Svensk Handel

Svensk Handel har utsett Anna Nordin till ny förhandlingschef. Hon arbetar idag som chefsjurist på Svensk Handel.
Anna Nordin tillträder som förhandlingschef på Svensk Handel

– Jag ser fram emot detta intressanta och betydelsefulla uppdrag. Inte minst mot bakgrund av att vi står inför en stundande avtalsrörelse som kommer att vara viktig för många hårt konkurrensutsatta handelsföretag, säger Anna Nordin.

Tidigare har Anna Nordin arbetat som förhandlingschef på både Livsmedelsföretagen och på bolaget Bravida. Hon har varit förhandlare och processförare på Teknikföretagen och har även erfarenheter från domstolsvärlden. Senast kommer Anna Nordin från rollen som chefsjurist på Svensk Handel.

– Handeln står mitt i en stor omställning som drivs av ny teknik och förändrade kundbeteenden. Vi kunder har idag tillgång till all världens handel direkt i mobiltelefonen. Det faktum att handeln på kort tid har blivit den mest internationella branschen i hela det svenska näringslivet måste återspeglas i den kommande avtalsrörelsen, säger Anna Nordin.

Anna Nordin tillträder rollen som förhandlingschef den 1 november. Nuvarande förhandlingschef Tomas Undin går till Svenskt Näringsliv där han ska arbeta med strategiska arbetsgivarfrågor.

– I Anna Nordin får vi en erfaren och kunnig förhandlingschef som kommer att spela en nyckelroll i Svensk Handels framtida arbete med att stärka konkurrenskraften för svenska handelsföretag, säger Karin Johansson, vd på Svensk Handel.

Anna Nordin tillträder som förhandlingschef på Svensk Handel

e-com ready – så ska framtidens leveranser möjliggöra en mer hållbar e-handel17.4.2024 06:00:00 CEST | Pressmeddelande

Minskat klimatavtryck, bättre arbetsmiljö, effektivare arbetsmetoder och billigare leveranser. Med e-handelsanpassade leveranser kan e-handeln sänka sin klimatpåverkan och samtidigt spara stora summor. Svensk Handels nätverk Hållbar e-handel presenterar idag insikterna från projektet e-com ready. För Apotea, ett av pilotföretagen, uppgick kostnadsbesparingen till 97 procent och samtidigt minskade klimatavtrycket med 77 procent.