Arla lanserar Klöver® Choklad mjölkdryck

Nu landar en ny familjefavorit i butikshyllan – Klöver® Choklad mjölkdryck. En färdigblandad chokladmjölkdryck innehållande Rainforest Alliance-certifierad kakao och svensk mjölk. En nyhet för alla som älskar kombinationen av choklad och mjölk.

Klöver® Choklad mjölkdryck

Oavsett om man vill släcka törsten efter träning, ta med något gott i ryggsäcken på utflykten eller bara vill njuta av ett kallt glas chokladmjölkdryck till mellanmålet så passar Klöver® Choklad mjölkdryck till de flesta vardagliga tillfällen. Den är enkel att ta med sig, snabb att servera och god att dricka. Dessutom slipper man allt spill med chokladpulver som kan bli när man måste blanda själv.

Klöver® Choklad mjölkdryck kommer som 1,5 liters förpackning och innehåller kalcium, protein och D-vitamin. Fetthalten ligger på 1,3% och den har upp till 28 dagars hållbarhet.

"Eftersom Klöver® Choklad mjölkdryck är färdigblandad är den lätt att ta med sig – på utflykt i skogen, lekparken eller i pulkabacken. Den passar också lika bra till frukost, mellanmål eller när som helst då man vill njuta av en jättegod chokladmjölkdryck. Den stora förpackningen är prisvärd och perfekt för barnfamiljer då den räcker till många glas", säger Hanna Wennerdal, Brand Manager, Arla.

Pris och tillgänglighet
Klöver® Choklad mjölkdryck 1,5L finns i butik från vecka 39.
Rek pris: 21,90 kronor.

För mer information och pressbilder, vänligen kontakta:

Iracema Thott, Projektledare Prat PR
E-mail: iracema.thott@prat.se

Klöver® Choklad mjölkdryck

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av 9 400 mjölkbönder i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Med visionen att skapa framtiden inom mejeri för att sprida hälsa och inspiration i världen, helt naturligt, är Arla i Sverige hem åt älskade varumärken som Arla Ko, Bregott, KESO och Pucko. Arla är världens största producent av ekologiska mejeriprodukter och en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden. I dag har Arla 12 mejerier i Sverige som drivs till 100% på grön el och alla egna tunga transporter är fossilfria.

Ny rapport: Svensk mjölk- och nötköttsproduktion kan nå Parisavtalets klimatmål18.10.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Idag lanseras rapporten ”Framtidens Jordbruk: Mjölk och Nötkött” där stora delar av livsmedelsbranschen i Sverige tillsammans kartlagt utmaningar och möjligheter för en än mer hållbar produktion till 2050. Resultaten visar att den svenska produktionen av mjölk och nötkött kan minska klimatutsläppen i linje med Parisavtalet, samtidigt som produktiviteten ökar och biologisk mångfald gynnas.