Årsredovisningen nominerad till Årets Digitalpris

Tekniska verken i Linköping har tillsammans med Significant Bit och Edit & björnen nominerats till priset Agda Digital produktion 2019 för sin digitala årsredovisning.

Anna Nestun, marknadskommunikationschef på Tekniska verken i Linköping.

- Vi jätteglada och stolta över nomineringen, och det är roligt att vårt samarbete med Significant Bit och Edit & björnen uppmärksammas på det här sättet. Det viktigaste för oss är att årsredovisningen är enkel och lättillgänglig, så att alla som vill läsa den kan förstå den. Vi har tidigare uppmärksammats för våra årsredovisningar och tog hem guld i Svenska Designpriset 2018. Det tar jag som ett bevis på att vi lyckats med vår målsättning att göra årsredovisningarna tillgänglig för fler, säger Anna Nestun, marknadskommunikationschef på Tekniska verken i Linköping.

Agdagalan är en tävling som arrangeras av Marknadsföreningen Öst, och riktar sig till alla som jobbar med reklam, kommunikation och marknadsföring i Östergötland. Den 4 april avgörs vem som får priset.

Anna Nestun, marknadskommunikationschef, Tekniska verken i Linköping
anna.nestun@tekniskaverken.se

Mer info om Agdagalan finns här

Anna Nestun, marknadskommunikationschef på Tekniska verken i Linköping.

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se