Chablis-producenten Domaine Laroche öppnar egen kräftpaviljong på Djurgårdsbrunns värdshus

Sensommar 2017. Du och dina vänner vill ha en kräftskiva men har varken tid, ork eller lokal. Dessutom har ni ett stort vinintresse och anser att kräftans sälta bäst matchar med friska och fräscha viner med uttalad syrlighet, gärna från Chablis. Titta då hit! Nu lanserar vinhuset Domaine Laroche sin egen kräftpaviljong på Djurgårdsbrunns Värdshus i Stockholm.

I samarbete med Djurgårdsbrunns Värdshus, Bockholmsgruppen, lanserar nu vinhuset Domaine Laroche sin egna kräftpaviljong på Djurgården i Stockholm. Kräftpaviljongen är ett så kallat chambre séparée där sällskapet, upp till 14 personer, får avnjuta en klassisk kräftskiva med extra allt och där fantastiska viner från Domaine Laroche Chablis-portfölj serveras. Lokalen är rofyllt beläget med en härlig utsikt över Djurgårdskanalen.

Just nu finns möjlighet att boka ett eget kräftkalas inklusive dryckespaket till ett reducerat pris. Kräftorna serveras i stora skaldjursplatåer och övrigt serveras i skålar samt fat på bordet, som en härlig bordsbuffé i kräftkalas-stil. I paketet ingår:

• 500 g svenska kräftor (i mån av tillgång)
  • Rostat bröd
  • Knäckebröd
  • Kryddost & Cheddar
  • Citron
  • Dillmajonnäs
  • Kantarellpaj
  • Västerbottenpaj
  • Punchdränkt sockerkaka med färska jordgubbar och vispad grädde
  • Generöst vinpaket från Domaine Laroche.

Observera att antalet datum är begränsade och att platserna går åt, fort! Boka här för sällskap upp till 14 personer: (Minst 8 personer/ bokning).

1090 kr/ person inkl dryckespaket och hyra av chambre séparée.

Bokning går att göra här.

Om Domaine Laroche

Vinproducenten Domaine Laroche personifierar Chablis ut i fingerspetsarna. De tilldelades bland annat IWSC-trofén för Frankrike: French Wine Producer of the Year 2014 och äger idag 2,16 hektar av de 126,09-hektar stora Premier Cru-klassade vingårdarna i Vaillons. Egendomen grundades år 1850 och i den traditionsbundna appellationen Chablis utmärker sig ärevördiga Domaine Laroche som en dynamisk och progressiv producent som var, för att ge ett exempel, först ut med skruvkapsyl för Chablisviner. Domaine Laroche är en stor aktör i regionen och en som dessutom jobbar aktivt med hållbar utveckling och odling. Chefsvinmakare är Gregory Viennois. Läs mer om vinerna här

Spring Wine & Spirits AB (tidigare Spendrups Vin), importerar, säljer och marknadsför vin och sprit. Företaget blev utnämnt till Årets Importör 2014 av tidningen Allt om Vin. Spring Wine & Spirits har 25 medarbetare och är ett helägt dotterbolag till Spendrups Bryggeri AB. Vi arbetar nära tillsammans med Spendrups Bryggeri, framförallt avseende försäljning och distribution. Sedan starten 1995 har Spring Wine & Spirits vuxit till att bli en ledande distributör av vin till Sveriges restaurangmarknad och är leverantör av ett brett sortiment till Systembolaget.

Spring Wine & Spirits representerar ett 80-tal vin- och spritproducenter på den svenska marknaden. De största varumärkena i portföljen är bland annat Cantina Zaccagnini, E & J Gallo Winery, Codorníu, Barefoot Wines, Trapiche, Ogier, Laroche, Boschendal, El Coto, Cono Sur, Peter Lehmann, Frescobaldi, McPherson och Plantation Rum.

Abonnera på våra pressmeddelanden.