Dags för USM Final Four i Uppsala

För första gången sedan 2019 är det äntligen dags för en USM Final Four-helg igen. I år är det större än någonsin, med 40 lag från tio ålderskategorier på plats i Uppsala för att kämpa om SM-gulden i basket. Här hittar du all information inför helgen.

Final Four-helgen startar på fredag 13 maj kl. 18.00 med semifinaler för Flickor & Pojkar U15, och fortsätter fram till söndag kväll, när de sista SM-gulden har delats ut. Alla matcher spelas i klassiska Fyrishov i Uppsala, där det hela tiden kommer att spelas fyra matcher samtidigt i fyra hallar. Efter två säsonger utan USM-finaler är vi så glada att vara tillbaka, och hoppas att det ska bli en baskethelg att minnas för alltid.

Här hittar du all information om hur du följer helgens spännande matcher (och allt runtomkring) på bästa sätt!

Livesändningar
Alla matcher (semifinaler, finaler och tredjepris-matcher) sänds live på SolidSport. Antingen kan du välja att se enstaka matcher för 69 kr per match, eller så kan du skaffa ett All Access-abonnemang för 189 kr. Det innebär att du kan se alla helgens 40 matcher live och när du vill i efterhand.

Titta på alla matcher här >>>

Köp All Access-abonnemang här (189 kr) >>>

Matchprogram
I vårt digitala matchprogram hittar du allt du behöver veta om helgens finalomgång, laguppställningar, spelschemat och annat nyttigt inför avgörandet.

Ladda ner matchprogrammet här >>>

Sociala Medier
Vi satsar på en riktigt bra bevakning av helgens basketfest, med fotografer, filmare och reportrar som kommer att intervjua spelare och ledare under helgen direkt på våra sociala medier.

Du kan följa allt under helgen på @basketse på Instagram och @svenskbasket på TikTok.

Var med och bidra! Lägg gärna upp egna bilder och video från helgen - tagga #USMBasket eller tagga @basketse i inlägg & stories på Instagram så att vi ser dem!

Samma sak på TikTok, tagga #USMBasket eller tagga @svenskbasket så att vi ser era roliga filmer från helgen!

Highlights
Precis som under säsongen vill vi se alla era bästa höjdpunkter från finalmatcherna. Hjälp oss att inte missa något häftigt ögonblick genom att ladda upp egna highlights till oss, så att vi kan publicera både under helgen och göra topplistor efter Final Four.

Skicka in highlights från matcherna till oss via den här länken:
bit.ly/USMTOP10-Uppladdning

Highlights från säsongen
Kom i stämning inför Final Four genom att kolla in de bästa highlightsen och våra TOP 10-listor från säsongens omgångar. Svensk Baskets framtid är ljus.

Kolla in alla topplistor & highlights här >>>

—————————————————————

Vi ses i Fyrishov för USM Final Four 2022!

Besöksadress Trålgränd 2