DHR och Folkspel förlänger sitt avtal

Samarbetet mellan DHR och ideella Folkspel fortsätter. Ett nytt ettårsavtal är tecknat och gäller från 1 juli 2020.

Folkspels senaste verksamhetsår innebar ett överskott på 189 miljoner till landets föreningsliv. Sedan starten 1991 landar totalsumman på uppemot 17 miljarder.

- Vi ser möjligheterna för våra DHR-avdelningar att stärka sin ekonomi med hjälp av de produkter som Folkspel erbjuder och är glada över det fortsatta samarbetet, säger Ken Gammelgård, förbundssekreterare på DHR.

Sedan 1991 har det inbringat totalt 87 miljoner kronor till DHR.

- Vårt åtagande handlar bland annat om att hjälpa till med att promota våra produkter BingoLotto och Sverigelotten, skapa kampanjer och marknadsföra storomgångar med avsikten att öka organisationernas intäkter, säger Max Lauritzson och Helen Eriksson, ansvariga för samarbeten med medlemsorganisationer på Folkspel.

På bilden: Ken Gammelgård, förbundssekreterare, DHR

Inbjudan till riksdagsseminarium: Staten behöver ge en officiell ursäkt till dem som bott på institution1.3.2021 08:42:46 CETPressinbjudan

Vipeholmsanstalten och andra institutioner för personer med funktionsnedsättning är en del av Sveriges historia som många inte känner till. Nu arrangerar DHR och FUB tillsammans med Liberalerna ett digitalt riksdagsseminarium, där vi lyfter historiska fakta och förklarar varför staten behöver ge alla de människor som placerades på dessa institutioner en offentlig ursäkt.