DN Debatt - Sopbranden i Kagghamra vittnar om naiv syn på avfall

Tekniska verken medverkar i en debattartikel i DN idag, fredag den 5 mars.

Organiserade avfallsekonomin är internationell och har enligt Interpol snart växt om den globala narkotikahandeln.

Sopbranden i Kagghamra söder om Stockholm vittnar om en naiv syn på avfall, en syn som vi måste göra upp med. Låga straff för miljö- och avfallsbrott gynnar bara de som ser Sverige som ett lukrativt land att dumpa avfall och bedriva brottslighet i. Vi uppmanar alla våra seriösa kollegor att sopa rent.

Läs hela artikeln på DN debatt här

Debattartikeln är skriven av:

Mile Elez, teknisk direktör, Tekniska verken i Linköping
Magnus Eriksson, vice vd Mälarenergi
Mårten Henriksson, affärsområdeschef, Umeå Energi
Karin Medin, vd Söderenergi

215 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.

Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se