Ecster nysatsar direkt mot konsument

Ett betalkort med förstklassiga förmåner och med omsorg om kundens ekonomi. Det är erbjudandet som Ecster nu marknadsför brett mot konsumenter i Sverige.

I dag erbjuder tusentals säljföretag i Sverige och Finland Ecsters betallösningar till sina kunder. I anslutning till en delbetalning kan kunden också erbjudas att nyttja sin kredit via ett Ecster-kort. Nu satsar Ecster också mot konsumenter på den öppna marknaden och möter efterfrågan på produkter som underlättar inköp i vardagen.

– Vi ser en stor tillväxtpotential på den nordiska marknaden här. Ecster-kortet i Sverige är första steget och fler produkter och erbjudanden står på tur. Redan nu kan vi ge konsumenter en ingång till Ecsters ekosystem med förmåner och erbjudanden som länge varit begränsad till kunder från handeln, säger Sanna K Augustsson, vd på Ecster.

Satsningen på en bredare kundbas betyder däremot inte att alla som vill kan bli kund hos Ecster. En ansvarsfull kreditgivning med omsorg om kundens ekonomiska förmåga är en grundpelare som inte rubbas när företaget växer.

– Det kan låta konstigt att säga nej till kunder, men vi tror på att alla mår bäst när kunden kan betala sin kredit och ha pengar över till annat. Ibland kan det bästa för kunden vara att vi tackar nej, säger Sanna K Augustsson.

Den nya satsningen direkt mot konsumenter kommer att märkas bland annat i marknadsföring via olika digitala kanaler och event.

– Det handlar om att starta en konversation där produkterna står för sig själva. Att erbjuda betallösningar för handeln kommer även i fortsättningen att vara en viktig del av Ecsters verksamhet men vi vill också kunna möta kunden på våra egna meriter, säger Sanna K Augustsson.

Det här är Ecster