Ecster och Storm Commerce i nytt samarbete – integrerar Ecster Pay i plattformen

Nu kan alla som är kunder hos Storm Commerce erbjuda betalning via Ecster i kassan. Det innebär tillgång till en modern checkout med de populäraste betalsätten, oavsett om köpet sker i fysisk butik eller på nätet.

Storm Commerce har sedan 2008 skapat e-handelslösningar som företag kan växa med. Plattformen är utvecklad för omnikanal och för att lätt kunna integreras med kringliggande system. Bland kunderna återfinns allt från nischade e-handlare till multinationella bolag.

Genom ett nytt samarbete är nu Ecsters betallösningar integrerade i Storm Commerce plattform och kan aktiveras för samtliga Storm Commerce-kunder.

– Vi är glada att ha Ecster som samarbetspartner. För att minska startsträckan för alla som efterfrågar Ecsters betallösningar har vi nu integrerat Ecster Pay i plattformen, säger Fredrik Ryde, produktägare Storm Commerce.

Ecster Pay 2.0 är gjord för konsumenter som rör sig obehindrat mellan fysisk butik och nätet och för att smälta in och upplevas som en naturlig del av butiken. Kunden kan välja mellan alla de populäraste betalsätten, inklusive Swish och delbetalning. Dessutom går det att spara ett eller fler kort i kassan och få varan levererad till en annan adress.

– Vi ser verkligen fram emot att arbeta tillsammans. Precis som vi är Storm Commerce utvecklat för att skapa skräddarsydda och kundanpassade omnikanallösningar, säger Anders Holmgren, affärsutvecklare på Ecster.

Sanna K Augustsson
Presskontakt Ecster
sawi02@ecster.se

Anders Holmgren
Affärsutvecklare Ecster
anho19@ecster.se

Ecster erbjuder betallösningar för alla kanaler. Tillsammans med våra kunder och partners utvecklar och förfinar vi våra produkter och tjänster för att skapa bättre köpupplevelser. Det ger konsumenter möjlighet att betala allt från de små vardagsköpen till de större investeringarna på miljontals inköpsställen, världen över. Ecster är ett helägt dotterbolag till Handelsbanken.