Efter succén med Hola MZ Cava by Måns Zelmerlöw – nu kommer det STORA vinet i magnumbutelj.

Årets kanske mest festliga säsong går oss tillmötes och i val av dryck är Hola MZ Cava by Måns Zelmerlöw numer en självklar favorit på festen. Nu lanseras cavan i en magnumbutelj som, med sin ståtliga och magnifika flaska, tar varje högtidlig dukning till en ny nivå och sätter en festlig prägel på tillvaron. Det latinska ordet ”magnum” betyder storhet, något som onekligen kan appliceras på Hola MZ Cava by Måns Zelmerlöw. Smakupplevelsen är just stor och kvaliteten håller, om möjligt, ännu högre kvalitet i denna magnumflaska, som dessutom räcker till de större sällskapen.

Hola MZ Cava by Måns Zelmerlöw kombinerar friskheten av vit frukt såsom äpple, päron och citrus med en finstämd rostad, brödig doft som kommer från de 18 månader som Cavan vilar på sin jästfällning.

-Jag är oerhört glad över den respons min första ”vinhit” fått sedan den lanserades för snart 2 år sedan! Cavan kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat då det var min debut i denna kreativa och inspirerande process kring framtagandet av viner. Därför känns det extra roligt att kunna erbjuda samma friska och fruktiga bubbel i magnumbutelj, så där extra festligt inför stundande högtider! berättar Måns Zelmerlöw.

Cava tillverkas enligt traditionell metod, vilket innebär att andra jäsningen sker i flaskan. I Spanien finns sex regioner som tillverkar Cava och druvorna som används är macabeo, parellada och xarel-lo. Producenten bakom Hola MZ Cava by Måns Zelmerlöw, Barcelona Brands S.L, är en välrenommerad vinproducent med fokus på ursprung, hantverk och hållbarhet som har sitt säte i Katalonien i nordöstra Spanien.

- Vårt samarbete med Måns har under dessa år varit otroligt roligt. Vi har under resans gång imponerats av hans driv och vilja att producera högkvalitativa viner som både är delikata och smakfulla, i ett fördelaktigt prissegment som dessutom gör det tillgängligt för många, säger Malin Lindberg, Product & Business Development Manager på Hermansson & Co.

Hola MZ Cava by Måns Zelmerlöw (nr. 50260-06) kostar 199 kronor och finns att beställa i Systembolagets beställningssortiment från och med 1 november 2022.

Hola MZ Cava by Måns Zelmerlöw
Art nr: 50260-06
Alkohol: 11, 5 %
Volym: 1500 ml
Pris: 199 kr
Druvor: 30% xarel-lo, 40% macabeo, 30% parellada
Ursprung: DO Cava, Spanien

Smakbeskrivning: Klar ljusgul färg. Rikligt med ihållande bubblor. Mycket fruktig, ren och intensiv doft med inslag av gröna äpplen, päron, mineral, druvor och citrus. I doften finns även en finstämd rostad och brödig ton som kommer från de 18 månader som cavan haft kontakt med sin jästfällning. Frisk och aptitretande smak med balans. Intensiva fruktiga toner med inslag av gröna äpplen, päron, mineral, druvor och citrus. Riklig mousse med ihållande bubblor.

Passar till: serveras med fördel vid 5–6°C som sällskapsdryck eller till rätter av fisk eller skaldjur.

Cavan är ekologisk och vegan-vänlig.

Önskar du varuprover, bilder eller har övriga frågor?  Vänligen kontakta Malin Lindberg, Product & Business Development Manager på Hermansson & Co: malin@hermanssonco.se 072 733 22 30