Einar Mattsson ska förvalta Libeno Invests bestånd

Från och med årsskiftet 2021/2022 kommer Einar Mattsson att ta över förvaltningen av familjeföretag Libeno Invest AB:s fastighetsbestånd i Storstockholm. Uppdraget omfattar ett blandat bestånd med projektfastigheter, kommersiella lokaler och bostäder.

Jakob Windh, Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB.

– Det nya uppdraget innebär att vi för Libenos räkning kommer att sköta den administrativa och tekniska förvaltningen samt fastighetsdriften av hela Libenos fastighetsbestånd. Som en stor fastighetsförvaltare kan vi bidra med en bred kompetens och möjligheter till effektivare drift och förvaltning, säger Jakob Windh, affärsutvecklingschef på Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB.

Om uppdraget och fastigheterna

Avtalet signerades under juli och förvaltningen påbörjas den 1 januari 2022. Einar Mattsson Fastighetsförvaltning kommer att ansvara för den administrativa och tekniska förvaltningen samt driften. Det innebär bland annat att förvaltningen agerar som fastighetsägarens förlängda arm som hanterar myndighetskrav, avtal, planering av underhåll, optimering av drift och daglig skötsel av fastigheterna.

I beståndet om cirka 9500 kvadratmeter uthyrbar yta i fem fastigheter ingår bland annat många olika kommersiella lokaler och 82 bostäder.

Jakob Windh, Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB.

Om Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB
Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB förvaltar cirka 14000 bostäder samt kommersiella lokaler till ett värde om 58 miljarder kronor. Bolaget förvaltar bostäder och lokaler för en bred och etablerad grupp av fastighetsägare såväl som Einar Mattssons 6 000 egna bostäderMed ett långsiktigt perspektiv på fastighetsaffären och gedigen kunskap erbjuder Einar Mattsson fastighetsägare en tryggpersonlig och proaktiv förvaltning i syfte att utveckla kundens fastighetsvärden. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Storstockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. Koncernens övriga verksamheter utgörs av fastighetsägande, byggproduktion, projektutveckling och övriga investeringar.

“Ledarskap är att ta tag i saker som kan kännas jobbiga och att sprida arbetsglädje” — fredagsporträttet med Sofia Märges10.9.2021 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Med sin pigga uppsyn, sin varma blick och sitt leende charmar och servar den före detta sköterskan numera koncernens besökare och personal. Som gruppledare för servicecenter, med en utbildning till fastighetsförvaltare och praktik på eftermarknadsavdelningen, så har Sofia Märges en enorm kunskap i allt arbete i och kring en fastighet. Drömmarna om att bli barnmorska är därmed helt omkullkastade.

”För att lyckas med innovation behöver vi samarbeta med akademin och aktörer som driver innovation” — fredagsporträttet med Johanna Wikander3.9.2021 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Johanna Wikander är vår senaste topprekrytering med stor erfarenhet från branschen. Med stort driv, höga ambitioner och stor samarbetsförmåga kommer hon förflytta Einar Mattsson tydligare framåt på hållbarhetsområdet. Hon får framtidshopp av aktiviteter som begränsar klimatpåverkan, trivs bäst på landstället och har en lite sämre relation till kartor. Johanna gillar också struktur, litteratur och natur.