Einar Mattsson tar över förvaltningen av Brf Bränneriet

Från januari 2021 har Einar Mattsson Fastighetsförvaltning tagit över uppdraget att förvalta Brf Bränneriet på Reimersholme. Avtalet avser teknisk förvaltning och genomförande av projekt. Bostadsrättsföreningen äger flera fastigheter med totalt 18 huskroppar utmed kajen på Reimersholme. I den vackert belägna föreningen finns förutom 348 bostadsrätter även föreningslokaler samt lokaler som bland annat hyrs ut till förskolor och en matbutik.
Brf Bränneret, foto Einar Mattsson

- Vi har fått ett stort förtroende från Brf Bränneriet. Till att börja med kommer vi att hjälpa föreningen med statusbesiktiga alla 18 hus och upprätta en långsiktig underhållsplan. Syftet är att öka proaktiviteten för att få bättre kontroll på underhållskostnaderna. Där ingår exempelvis att arbeta med ventilation och värmesystem för att få ner energiåtgångensäger Jakob Windh, affärs- och verksamhetsutvecklingschef på Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB

Fakta om BRF Bränneriet

Föreningen som bildades 1977, omfattar fastigheterna Bränneriet 2 och 3 samt Mälteriet 1. Fastigheterna är byggda åren 1978 – 1981. Samtliga 348 lägenheter är bostadsrätter.  Föreningen har flera lokaler varav fyra lokaler för skola och förskola, samt en matbutik. Till föreningen hör också ett flerbilsgarage med 334 platser och MC-parkering.

Magnus Molin, VD Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB,

08-586 263 00

Jakob Windh affärs- och verksamhetsutvecklingschef, Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB

08-586 263 60

Ewelina Holm, kommunikationschef, Einar Mattsson AB

Brf Bränneret, foto Einar Mattsson

Om Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB

Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB förvaltar cirka 15 000 bostäder samt kommersiella lokaler till ett värde om 58 miljarder kronor. Bolaget förvaltar bostäder och lokaler för en bred och etablerad grupp av fastighetsägare såväl som Einar Mattssons 6 000 egna bostäder. Med ett långsiktigt perspektiv på fastighetsaffären och gedigen kunskap erbjuder Einar Mattsson fastighetsägare en trygg, personlig och proaktiv förvaltning i syfte att utveckla kundens fastighetsvärden. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Storstockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. Koncernens övriga verksamheter utgörs av fastighetsägande, byggproduktion, projektutveckling och övriga investeringar.

Möt Einar Mattsson på Business Arena Stockholm18.9.2024 08:49:27 CEST | Nyheter

På Business Arena Stockholm den 18-19 september deltar 20 av våra medarbetare i samtal om ekonomi, hållbarhet, digitalisering och forskning för fastighetsbranschen bland annat. Som en av Storstockholms mest aktiva utvecklare av nya bostäder, och Stockholms stads största privata ägare av hyresbostäder, så är det viktigt att delta i samtal om våra samhällsutmaningar och branschens bidrag till lösningar.

”Det är så många dagar som är helt fantastiska” — fredagsporträttet med Leif Rautavaara13.9.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Med full fart i korridoren på huvudkontoret sveper Leif Rautavaara förbi kollegorna vid skrivborden. Alltid med fokus på en uppgift i blicken. Han är den tidigare rörmokaren som vidareutbildade sig och sedan jobbat länge som förvaltare i fastighetsbranschen. Leif uppskattar hjälpsamheten i Einar Mattsson-koncernen och tycker att relationen med sina kollegor är betydelsefull. Lär känna Leif i dagens fredagsporträtt: