En hårsmån från recession

Teknikföretagen presenterar sin konjunkturprognos torsdag den 7 november klockan 09.00. Välkommen till en pressträff då Teknikföretagens chefekonom, Mats Kinnwall, presenterar rapporten.

Mats Kinnwall, chefekonom Teknikföretagen.

- Den globala avmattning som inleddes kring årsskiftet 2017/2018 fortsätter, och det syns ännu inga tydliga tecken på att botten är nådd. Nu är det tydligt att även svensk industri kommer att dras ner, och svensk arbetslöshet kommer att stiga rejält det närmaste året. Jag berättar mer om det och om andra faktorer som påverkar de internationella ekonomiska utsikterna den 7 november, säger Mats Kinnwall.

Var? Teknikföretagen, Storgatan 5. Vi bjuder på kaffe och smörgås.
När? Kl. 09.00 den 7 november.

Vänligen anmäl om du vill delta i pressträffen till presschef, Anna Lööf, anna.loof@teknikforetagen.se tel. 072-523 25 80.

Mats Kinnwall, chefekonom Teknikföretagen.