En julklassiker till förmån för UNHCR och människor på flykt.

Några tänkvärda rader ur Fanny & Alexander. Direkt hemifrån Lena Endre, Ingela Olsson, Thomas Hanzon, Adam Pålsson, Livia Millhagen, Ardalan Esmaili och Marie Göranzon. I regi av Stefan Larsson.

Julläsningen sänds via Sverige för UNHCRs Facebook.

Välkommen till en unik och juldoftande sändning med delar ur Fanny & Alexander. Du får sitta på första raden när några av våra mest omtyckta skådespelare tillsammans tar sig an julklassikern - direkt hemifrån sina vardagsrum.

Årets jul blir annorlunda för många av oss. Men för de drygt 80 miljoner som tvingats på flykt har möjligheten att återvända hem sedan länge varit avlägsen. För att bidra till ökad julstämning och för att skänka en tanke åt de allra värst utsatta, arrangerar Sverige för UNHCR en julläsning med några av våra mest omtyckta skådespelare ur klassikern Fanny & Alexander.

Läsningen, som sker hemifrån skådespelarna, sänds på Sverige för UNHCR:s Facebooksida och föregås av en presentation av läget i världen för människor på flykt av Sverige för UNHCR:s ambassadör Lena Endre.

Se sändningen här: https://fb.watch/2xxJas-ML2/

En tredjedel av företagens julbord ställs in – de anställda vill att pengarna går till välgörenhet10.11.2020 08:00:00 CETPressmeddelande

Sverige för UNHCR har tillsammans med BabyBjörn skickat 5000 bärselar till UNHCR:s flyktingläger i Colombia.4.11.2020 08:00:00 CETPressmeddelande

Flyktingkatastrofen i Venezuela är i dagsläget en av de värsta i världen. Nära fem miljoner människor är på flykt och de flesta flyr till eller genom grannlandet Colombia. Situationen är mycket svår, inte minst för de familjer som tvingats lämna allt för att fly våld, otrygghet och hot samt brist på mat och medicin i Venezuela. Många av flyktingarna vandrar långa sträckor genom flera länder, med barnen i famnen.