För mer energi och rörelse - Tekniska verken arrangerar idrottsloppis på Stadsfesten

Under Linköpings Stadsfest kommer Tekniska verken att finnas på plats på Stora torget lördagen den 24 augusti med den populära leksaksloppisen, men också en gratis idrottsloppis som är ny för i år.

Som tidigare år fokuserar Tekniska verken på det hållbara, resurseffektiva samhället. För en mer hållbar värld krävs återbruk i mycket större utsträckning, och därför arrangeras för första gången en gratis idrottsloppis där många olika sorters sportutrustning för barn och ungdomar skänks bort. Utöver hållbarhetstemat är syftet nämligen också att visa på vikten av att röra på sig - rörelse ger energi.

Precis som förra året har Lejonfastigheter och Tekniska verken en gemensam scen där barnföreställningen Trollkarlen av Oz spelas. Föreställningen handlar om en flicka som möter - och blir vän med -  en (o-)smart Fågelskrämma, en hjärtlös men vänlig Plåtman och ett stort men ack så fegt Lejon. Budskapet är att alla är värdefulla, oavsett ursprung, möjligheter och utseende.

Norrköpings ungdomscirkus är på plats med en fartfylld show full av bland annat hopprepstricks, hissnande akrobatik, jonglering och pyramider.

Det erbjuds också återbrukspyssel under dagen där barnen kan skapar något nytt av något gammalt, och Gröna Påsen-maskoten finns på plats och delar ut kramar till alla barn.

Mer om Stadsfesten finns här

Lena Grönkwist, marknadskommunikatör, Tekniska verken i Linköping,

Lena.gronkwist@tekniskaverken.se

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Fasadbelysningen på vattentornet släcks ned20.9.2019 13:00:00 CESTPressmeddelande

I morgon lördag den 21 september kommer den övre delen av fasadbelysningen på Berga vattentorn att släckas ned kl 21.21.21. Anledningen är att belysningen blivit uttjänt med åren och därmed slutat att fungera på stora delar av fasaden. Tornets undre del kommer fortsatt att lysa som vanligt. Då ny permanent ljussättning av vattentornet planeras till hösten 2021, lagas inte den nuvarande trasiga belysningen på övre delen av tornet.