"Framåt (tack & förlåt)" - Sven Ingvars på turne med ny musik i bagaget

Trots pamdemi blev förra året hektiskt för Sven Ingvars. Man släppte ny musik, gav ut en ny uppmärksammad bok, var husband i På Spåret och gästades av bl a Molly Sanden, turnérade när tillfälle gavs bland mycket annat.

2022 har inletts i samma rasande tempo. Just nu befinner de sig i slutet av en den vårturné som har tagit dem från Luleå till Malmö Arena. Sen väntar ett par veckors återhämtning innan sommarturnén drar igång. Däremellan släpps nya singeln ”Framåt (tack & förlåt)”, en låt skriven av bandets sångare Oscar Magnusson. Under våren har man spelat låten live till publikens stora förtjusning.

Lyssna här på nya singeln "Framåt (tack & förlåt)"

Se Sven Ingvars live på följande platser framåt.

27 maj Karlstad, Scalateatern

30 okt Uppsala, UKK
6 nov Linköping, Konsert & Kongress
11 nov Nyköping, Culturum

För mer information och kontakt med Sven Ingvars, hör av dig till oss.

Foto: Jakob Ekendahl

Sven Ingvars fortsätter 65 års festen med landsomfattande turné med nypremiär på utsålt Scalateatern i Karlstad i helgen8.4.2022 09:10:00 CEST | Pressmeddelande

Fira jul med Bo Kaspers Orkester på turné - I denna mörka vintertid25.3.2022 09:35:00 CET | Pressmeddelande

Nytt album. Stråkorkester. Extra allt. Nu satsar vi stort på att göra en alldeles egen, unik julkonsert. Under pandemiåren fanns tid att försöka skriva in sig i den svenska julrepertoaren. ”Får tomten komma upp och hälsa på”, ”Julens stjärna”, ”I denna mörka vintertid”. Julkonserter har ofta sitt eget temperament. Där tid kan ges för tankar vad just dessa veckor på året betyder. Glädjen av att få träffa släkt och vänner. Eller saknaden av dom . Alla de ljus och förhoppningar som tänds för att det ska bli så bra. Och ”att far är hyfsat nykter” som vi sjunger i ”Önska dig en stilla natt”. Det ska bli väldigt kul att åka Skandinavien runt med detta stora musiksällskap. Välkomna. / Bo Kaspers Orkester Turneplan Bo Kaspers Orkester Julkonsert - I denna mörka vintertid 06 nov Norrköping, De Geerhallen kl.17:00 11 nov Umeå, Idunteatern kl.19:30 12 nov Skellefteå, Sara Kulturhus kl.19:30 13 nov Sundsvall, Tonhallen kl.17:00 19 nov Bergen, Grieghallen (N) 20 nov Oslo, Konserthuset (N) 01 dec Gö