“Fundler och Hypoteket inleder samarbete” – vill erbjuda bästa lösningen för bolån och sparande

De digitala uppstickarna Fundler och Hypoteket inleder ett samarbete för att erbjuda den bästa lösningen för bolån och sparande. Tillsammans vill man utmana storbankerna med transparenta villkor och bättre service.
Joel Grännby och Patrik Fjelkegård

Den digitala investeringstjänsten Fundler och bolåneaktören Hypoteket inleder ett samarbete för att nå ut med erbjudandet om sina smarta digitala lösningar för bolån och sparande. Samarbetet syftar till att möjliggöra bättre val i privatekonomin för nya och befintliga kunder, där bolån och sparande utgör två av grundpelarna.

– Hypoteket är för bolån det vi vill vara för investeringar och tillsammans kan vi erbjuda svenska hushåll de bästa lösningarna. Inte minst i dessa tuffa ekonomiska tider. Tillsammans kan vi nå många fler kunder som gillar smidiga digitala tjänster och vill göra det mesta av sin privatekonomi, säger Joel Grännby, CMO på Fundler.

Hypoteket är, precis som Fundler, en uppstickare med ambition att vara den bästa aktören inom sitt segment. Man är överens om att det behöver finnas ett alternativ för kunder som inte vill blanda in en storbank.

– Hypoteket och Fundler delar samma värderingar, vi vill hjälpa svenska hushåll till en bättre privatekonomi och bättre kundupplevelse genom transparenta villkor och utmärkt service, områden där storbankerna idag har en del att göra, säger Patrik Fjelkegård CMO på Hypoteket.

Samarbetet mellan Fundler och Hypoteket drar igång 26 oktober och grundstommen är en gemensam värdegrund som omfattar schyssta villkor och smidiga lösningar.

– Fler och fler ser nyttan av digitala tjänster där du inte behöver binda upp hela din ekonomi hos en storbank. Vi tror att genom att bygga ett nätverk av starka partners så kan vi ge kunderna möjlighet att plocka ihop den bästa individuella lösningen för just deras ekonomi och livssituation, säger Fundlers VD Anna-Lena Wretman.

Joel Grännby och Patrik Fjelkegård