Henrik Ståhl återvänder till scenen!

Henrik Ståhl har inte stått på en scen på tolv år. Nu gör han det äntligen igen! Hans nattsvarta, och samtidigt unika humoristiska syn på livet får nu en alldeles egen scenshow på Stockholm, Rival. "Henrik Ståhl. Det är som det är. Det som händer det händer."

Ett produktionsbolag tror av någon anledning att han kan fylla nittio minuter själv på en av Stockholms finaste scener. Man kan verkligen fråga sig varför. Henrik Ståhl har skrivit på kontraktet utan vare sig manus, idé eller strategi. Faktum är att han inte har en aning om vad han ska göra. Det är såklart dumt att göra så här. Väldigt dumt faktiskt. Risken är ju otroligt stor att han gör bort sig. Men kanske blir det riktigt bra. Och då är det ju värt ALLT!

I sin omåttligt populära podd ”Somna med Henrik” har Henrik Ståhl över 500 000 lyssningar i månaden. Han vaggar halva svenska folket till sömns varje kväll. Hans virtuosa hopp mellan tragik och komik, och hans unika sätt att associera sig fram mellan medvetet och undermedvetet gör Henrik Ståhl helt unik i den svenska komikervärlden.

Premiären närmar sig. Henrik Ståhl på scen. Ensam. Igen.

Henrik Ståhl. Det är som det är. Det som händer det händer.

Stockholm, Rival 26 april 19:30

Biljetter på henriklive.se

PERSONLIGT med Sven Ingvars - En intim konsertupplevelse på Sliperiet26.8.2022 09:10:00 CEST | Pressmeddelande