Hur viktig är industrin för Västmanland?

Västmanlands län har en lång tradition av företagsamma industriföretag, företag som är basen för vårt välstånd och vår välfärd. Men hur viktig är egentligen industrin för länet idag? Och hur ser framtidsutsikterna ut? Välkommen till ett spännande möte där helt nya data och beräkningar om Västmanlands län presenteras.

Den 11 februari bjuder Teknikföretagen och Mälardalens högskola in dig till ett samtal om industrins framtid i Västmanlands län. Teknikföretagens chefekonom Mats Kinnwall inleder med att dela med sig av en färsk rapport om industrins betydelse för länet.

Presentationen följs av ett samtal med professor Jessica Bruch vid Mälardalens högskola och ombudsman Johan Nilsson från IF Metall och Mats Kinnwall om vad som krävs för att industrin ska ha kraft att utvecklas i Västmanlands län.

Dag: Måndag den 11 februari 2019
Tid: 12:00-13:45 (vi inleder med lunch – presentationen börjar 12:40)
Plats: Sal Alfa, hus T, Mälardalens högskola, Högskoleplan 1, Västerås.

Varmt välkommen till ett samtal om Västmanlands läns framtid!

Teknikföretagen är arbetsgivarorganisationen som ger kreativiteten utrymme. Vi finns över hela Sverige och bistår 4000 teknikföretag i arbetsrätt och branschfrågor, så att de kan fokusera på att utveckla varor och tjänster i världsklass. Teknikföretag formar framtiden, och vi hjälper dem att lyckas.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Ett teknikäventyr mot framtiden - ny poddserie3.12.2018 14:00:00Pressmeddelande

Vilka utmaningar står industrin inför och hur ska vi möta dem? Det pratar vi om i tre nya avsnitt av Teknikföretagens podcast T-time. Produktion2030 står i centrum och experter från akademi och näringsliv gästar podden för att prata om framtidens industri. Vi diskuterar ämnen som den fjärde industriella revolutionen, cirkulära produktionssystem och kompetens för framtidens smarta fabrik. Teknikföretagens presschef Anna Lööf programleder poddserien tillsammans med radio- och tv-mannen Kjell Eriksson.