TU - Medier i Sverige

I dag öppnar tävlingen Årets Dagstidning för bidrag

Dela

Från och med i dag är det möjligt att skicka in bidrag till branschorganisationens TU – Medier i Sveriges årliga tävling Årets Dagstidning. Tävlingen har sju olika klasser som tillsammans lyfter fram mediebranschens innovationskraft, journalistiska kunnande och demokratiska uppdrag. Samtliga vinnare presenteras under Årets Dagstidningsgalan på Berns Salonger i Stockholm den 12 april 2018.

Alla har rätt skicka in bidrag till en eller flera av de sju tävlingsklasserna från i dag till och med fredag 9 februari 2018. Perioden som bedöms är den 1 januari 2017 till 31 december 2017.

Tävlingsklasser 2018:

Årets Dagstidning Helhetspriset - Nytänk, mod och utveckling

Årets Redaktion - Kraft och kreativitet

Årets Ljud & Bild – Nyttjar bildens och ljudets särskilda egenskaper

Årets Kampanj - Kommersiella resultat

Årets Affär - Innovation i affärsmodellen

Årets Idé - Idérik publicistisk förnyelse

Årets Utvecklare – Personligt och framåtblickande driv (nytt pris)

Mer information om jurymedlemmar, regler och information om varje tävlingsklass finns på TU:s sajt via denna direktlänk.

#åd2018

Tidigare vinnare hittar du här >>

Kontaktinfo:

Jeanette Gustafsdotter, vd TU, jeanette.gustafsdotter@tu.se

Bodil Gidlund, projektledare TU, bodil.gidlund@tu.se

Kontakter

Länkar

Om

TU - Medier i Sverige
TU - Medier i Sverige
Kungsgatan 62
111 22 Stockholm

08-692 46 00http://www.tu.se

Följ oss gärna på Twitter och på Facebook!

TU - Medier i Sverige är en branschorganisation som arbetar för fria och konkurrenskraftiga medier för ett öppet och demokratiskt samhälle.

Läs mer om mediehusens branschorganisation.

Swedish Media Publishers' Association, Box 22500, SE-104 22 Stockholm.

Besöksadress: Kungsgatan 62, 3 tr. Tel: +46 8 692 46 00.

info@tu.se, www.tu.se, www.dagspress.se

Följ TU - Medier i Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från TU - Medier i Sverige

Morgonpressens digitala annonsintäkter sätter nytt rekord26.2.2019 15:30:00 CETPressmeddelande

Morgonpressens digitala annonsintäkter ökade med 4 procent under 2018, jämfört med föregående år. Med ökningen uppgick morgonpressens digitala annonsintäkter till 902 miljoner kronor. Det betyder att morgonpressen sätter nytt rekord för digitala annonsintäkter under ett enskilt år. Det visar den nya annonsstatistik som branschorganisationen TU – Medier i Sverige presenterar i dag. Statistiken bygger på jämförbara titlar.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum