Inbjudan: Presskonferens Finnkampen

Den 24-25 augusti möter Sveriges friidrottslandslag Finland i den klassiska och prestigefyllda landskampen Finnkampen på Stockholms Stadion. Välkommen på presskonferens med svenska och finska landslaget och intressant Finnkampsfakta den 23 augusti kl. 12.00!

August 24-25 it is time for the swedish national team to meet Finland in the classic and prestigious match Finnkampen at Stockholms Stadion. Welcome to the press conference with the Swedish and Finnish teams and intersting facts about Finnkampen on August 23 at 12.00.

• 12.00: Lunch serveras Lunch served
  • 12.40: Välkomnande Welcome speach - Torsten Jansson, VD New Wave Group
  • 12.45: Friidrottsexperten Lennart Julin om Finnkampen genom åren
    The athletics expert Lennart Julin on the history and hightlihgts of Finnkampen
  • 13.15: Kaffe och fikabröd Coffee and dessert
  • 13.30: Svenska och finska landslagen - aktiva och coacher. Tid för intervjuer.
    Swedish and Finnsh teams - athletes and head coaches. Time for interviews.

Plats Location
New Wave Group Showroom, Barnhusgatan 16, 3 tr, Stockholm

Anmälan till presskonferens Registration for the press conference
Hillevi Thor, hillevi.thor@friidrott.se, +46-725-591 778, deadline 21/8.

Ackreditering Accreditation
https://finnkampen.se/media/, deadline 21/8.

Uttagning Teams
Trupperna kommer att presenteras i början av nästa vecka.
The teams will be presented in the beginning of next week.

Svensk Friidrott uppgift är att främja, utveckla, organisera och administrera friidrotten i Sverige, samt att företräda den internationellt och ansvara för landslagets verksamhet. Förbundet bildades 1895 och är ett av Sverige största idrottsförbund med drygt 600 000 medlemmar, organiserade i knappt 1 000 föreningar. I tillägg deltar varje år över en halv miljon svenskar i motionslopp och nästan var fjärde vuxen svensk löptränar minst en gång i veckan. Svensk Friidrott står för en idrott som är för alla, där man agerar tillsammans. En idrott som är rättvis och ärlig, och en individuell utmaning.

Spänningen stiger inför Finnkampen21.8.2019 16:21:36 CESTPressmeddelande

I helgen avgörs Finnkampen på Stockholms Stadion. Efter att lagen kommit på plats är det tydlig att det kommer att bli en spännande helg, där det framförallt är väldigt jämnt på damsidan. Sett till alla genomförda kamper står det inför helgen 72-72 mellan de två länderna. Som vanligt kan allt hända under Finnkampen, det är på arenan det avgörs och prognosen visar strålande friidrottsväder i Stockholm.

Spännande friidrottshelg väntar: Lag-EM, JSM och USM9.8.2019 10:59:35 CESTPressmeddelande

Efter seger i First League i finska Vasa för två år sen är det nu tuffast möjliga motstånd när friidrottslandslaget i helgen möter elva av Europas bästa nationer i Super League i Bydgoszcz, Polen. Sverige tävlar för femte gången av åtta möjliga i Super League, sedan tävlingen i detta mixade format hade premiär för tio år sen. Under helgen går också JSM och USM i Göteborg och Trollhättan. Tävlingar där flera av sommarens medaljörer från U23, U20 och EYOF deltar.