Juniorkronorna/ U20 spelar 5-nationsturnering i Nyköping 23-27 augusti

Förbundskapten Magnus Hävelid har idag tagit ut truppen som ska spela 5-nationsturnering i Stora Hallen, Nyköping 23-27 augusti.

Team 20 inledde säsongen i USA med träningscamp i Detroit och med fyra matcher i Plymouth. Det blev två vinster och två förluster. Laget har fått möjlighet att tillsammans starta resan mot JVM i Göteborg mot högkvalitativt motstånd. ”Vi har arbetat hårt med spelidén och gruppsammanhållningen. Därför känns både campen och matcherna som oerhört viktiga för att vi som lag ska kunna prestera på topp till JVM”, säger Magnus Hävelid.

I slutet av augusti samlas Team 20 igen. Denna gång för en 5-nations turnering på hemmaplan, i Nyköping. ”Vi har en mycket intressant grupp spelare födda 2004 och 2005 och därför växlar vi ut alla spelare från USA och presenterar nu en helt ny trupp. Ju fler spelare som vill vara med och konkurrera om platserna till JVM, desto bättre möjligheter ger det oss att lyckas i slutändan, säger Magnus Hävelid”.

Truppen

26 augusti 17:30 Sverige Finland
27 augusti 12:00 Finland Schweiz
27 augusti 15:30 Sverige Tjeckien