Tyska Turistbyrån

Lansering av kampanjen German Summer Cities

Dela

Tyskland står på plats 1 bland kulturresmål och stadsresmål för européer. Detta återspeglas i segmentens betydelse för tysk incoming: Mer än 60 procent av de europeiska resenärerna kommer enligt IPK 2018 som kulturturister till Tyskland, och de reser inte bara till metropolerna utan besöker även andra kulturturistiskt betydande städer och orter runt om i landet.

Strandhäng vid floden Spree i Berlin. FOTO: Sabine Lubenow / Lookphotos, LOOK Bildagentur der Fotografen
Strandhäng vid floden Spree i Berlin. FOTO: Sabine Lubenow / Lookphotos, LOOK Bildagentur der Fotografen

Utifrån dessa aspekter har Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) skapat sin globala kampanj ”German Summer Cities” med de fem klustren urban city, romantik, semester vid vatten, sevärdheter samt konst och kultur.

DZT:s kooperationserbjudande har fått ett enormt gensvar inom den tyska turistnäringen. Totalt sett har 50 företag och organisationer skrivit på samarbetsavtal för mer än 100 marknadsföringspaket. Marknadsföringsåtgärder kommer att utföras på över 30 marknader. Premiumpartnern tyska Lufthansa deltar i alla aktiviteter inom ramen för German Summer Cities-kampanjen.

Petra Hedorfer, styrelseordförande för Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT), förklarar:

– Denna globala marknadskampanj förstärker vår position som marknadsledande inom segmentet stads- och kulturresor i Europa. Våra deltagarpaket ger i synnerhet små och mellanstora företag en god möjlighet att marknadsföra sig internationellt. Med de fem klustren erbjuder vi ett brett spektrum för våra partner samt för konsumenter från hela världen.

Vi marknadsför våra German Summer Cities-städer med riktade kampanjer tillsammans med online travel-företagen Expedia Group Media Solutions, C-Trip och Aviasales.

Kampanjens landningssida på www.germany.travel/germansummercities är aktiv, och imagefilmen German Summer Cities ligger uppe på YouTube: https://youtu.be/ynk9sm0l6WE. Kampanjens enskilda kluster presenteras dessutom i fem korta, uttrycksfulla videor. Under ett antal pop up-event som sträcker sig över flera dagar presenterar DZT reselandet Tyskland på utvalda marknader. En social media-kampanj med stor räckvidd vänder sig till potentiella tysklandsresenärer på alla internationella marknader. Information om kampanjen finns på https://youtu.be/1uaMBDpr6tw.

DZT utvecklar sina årliga marknadsföringskampanjer utifrån marknads- och benchmarkanalyser för att belysa reselandet Tysklands olika facetter, och lanserar dessutom riktade kampanjer för att uppmärksamma Tysklands mindre kända facetter.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Strandhäng vid floden Spree i Berlin. FOTO: Sabine Lubenow / Lookphotos, LOOK Bildagentur der Fotografen
Strandhäng vid floden Spree i Berlin. FOTO: Sabine Lubenow / Lookphotos, LOOK Bildagentur der Fotografen
Ladda ned bild

Om

Tyska Turistbyrån
Tyska Turistbyrån
Box 27104
102 52 Stockholm

http://www.germany.travel/se/index.html

Tyskland - Det vänliga semesterlandet

På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel

Följ Tyska Turistbyrån

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum