Lansering av kampanjen German Summer Cities
Utifrån dessa aspekter har Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) skapat sin globala kampanj ”German Summer Cities” med de fem klustren urban city, romantik, semester vid vatten, sevärdheter samt konst och kultur.
DZT:s kooperationserbjudande har fått ett enormt gensvar inom den tyska turistnäringen. Totalt sett har 50 företag och organisationer skrivit på samarbetsavtal för mer än 100 marknadsföringspaket. Marknadsföringsåtgärder kommer att utföras på över 30 marknader. Premiumpartnern tyska Lufthansa deltar i alla aktiviteter inom ramen för German Summer Cities-kampanjen.
Petra Hedorfer, styrelseordförande för Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT), förklarar:
– Denna globala marknadskampanj förstärker vår position som marknadsledande inom segmentet stads- och kulturresor i Europa. Våra deltagarpaket ger i synnerhet små och mellanstora företag en god möjlighet att marknadsföra sig internationellt. Med de fem klustren erbjuder vi ett brett spektrum för våra partner samt för konsumenter från hela världen.
Vi marknadsför våra German Summer Cities-städer med riktade kampanjer tillsammans med online travel-företagen Expedia Group Media Solutions, C-Trip och Aviasales.
Kampanjens landningssida på www.germany.travel/germansummercities är aktiv, och imagefilmen German Summer Cities ligger uppe på YouTube: https://youtu.be/ynk9sm0l6WE. Kampanjens enskilda kluster presenteras dessutom i fem korta, uttrycksfulla videor. Under ett antal pop up-event som sträcker sig över flera dagar presenterar DZT reselandet Tyskland på utvalda marknader. En social media-kampanj med stor räckvidd vänder sig till potentiella tysklandsresenärer på alla internationella marknader. Information om kampanjen finns på https://youtu.be/1uaMBDpr6tw.
DZT utvecklar sina årliga marknadsföringskampanjer utifrån marknads- och benchmarkanalyser för att belysa reselandet Tysklands olika facetter, och lanserar dessutom riktade kampanjer för att uppmärksamma Tysklands mindre kända facetter.
Nyckelord
Kontakter
Gustav SvärdPress- och webbansvarig
Tel:+46 8 665 18 85gustav.svaerd@germany.travelBilder
Om
Tyskland - Det vänliga semesterlandet
På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel
Följ Tyska Turistbyrån
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån
En hyllning till romantiken, naturen och konsten24.4.2024 10:52:50 CEST | Pressmeddelande
Kala träd i isiga vinterlandskap, ruiner täckta av murgröna, himmel över det stormfyllda Östersjön och människor som begrundade naturen. Det var några av Caspar David Friedrichs favoritämnen. I sina teckningar och målningar fångade konstnären inte bara landskap, utan också de stämningar och känslor som låg bakom dem.
Försvunnen ö i norra Tyskland funnen efter 662 år28.3.2024 10:05:47 CET | Pressmeddelande
Det finns vaga, skriftliga indikationer på att en större stad måste ha försvunnit i en förödande översvämningen år 1362. Men ingenting hittades. Första fynden skedde 1921 då en bonde vid lågvatten gick djupt ner i lerbottnen mellan ön Nordstrand och Hallig Südfall och upptäckte fåror, keramik och rester av en brunn. Det skulle kunna vara ett aprilskämt, men letandet efter ön Rungholt har en lång historia.
Save the date – DZT arrangerar Dagen för barriärfri turism för tolfte året i rad den 6 mars 2024 under turistmässan ITB Berlin.23.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Under den 12:e Dagen för barriärfri turism (Tag des barrierefreien Tourismus) presenterar Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) nationella och internationella experter som avhandlar strategier och best practices på temat inkluderande resor.
Europamästerskapet 2024 i Tyskland ger positiva effekter för tysk incomingturism23.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Från den 14 juni kommer allt i Tyskland att handla om EM 2024. Till arenorna där de 51 matcherna utspelas välkomnar man 2,7 miljoner besökare och i fanzonerna räknar man med runt sju miljoner deltagare. EM kan generera en fyraprocentig ökning av övernattningsvolymen för tysk incomingturism.
Positivt resultat för reslandet Tyskland 2023 – DZT-prognos ser ytterligare tillväxtchanser för tysk incomingturism under 202423.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Europa är fortsatt den viktigaste källmarknaden – stark återhämtning från Asien och Nordamerika – kulturella höjdpunkter och UEFA EURO 2024 samt brett utbud av natursemestrar som ökar internationell efterfrågan
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum