Tyska Turistbyrån

Lansering av kampanjen German Summer Cities

Dela

Tyskland står på plats 1 bland kulturresmål och stadsresmål för européer. Detta återspeglas i segmentens betydelse för tysk incoming: Mer än 60 procent av de europeiska resenärerna kommer enligt IPK 2018 som kulturturister till Tyskland, och de reser inte bara till metropolerna utan besöker även andra kulturturistiskt betydande städer och orter runt om i landet.

Strandhäng vid floden Spree i Berlin. FOTO: Sabine Lubenow / Lookphotos, LOOK Bildagentur der Fotografen
Strandhäng vid floden Spree i Berlin. FOTO: Sabine Lubenow / Lookphotos, LOOK Bildagentur der Fotografen

Utifrån dessa aspekter har Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) skapat sin globala kampanj ”German Summer Cities” med de fem klustren urban city, romantik, semester vid vatten, sevärdheter samt konst och kultur.

DZT:s kooperationserbjudande har fått ett enormt gensvar inom den tyska turistnäringen. Totalt sett har 50 företag och organisationer skrivit på samarbetsavtal för mer än 100 marknadsföringspaket. Marknadsföringsåtgärder kommer att utföras på över 30 marknader. Premiumpartnern tyska Lufthansa deltar i alla aktiviteter inom ramen för German Summer Cities-kampanjen.

Petra Hedorfer, styrelseordförande för Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT), förklarar:

– Denna globala marknadskampanj förstärker vår position som marknadsledande inom segmentet stads- och kulturresor i Europa. Våra deltagarpaket ger i synnerhet små och mellanstora företag en god möjlighet att marknadsföra sig internationellt. Med de fem klustren erbjuder vi ett brett spektrum för våra partner samt för konsumenter från hela världen.

Vi marknadsför våra German Summer Cities-städer med riktade kampanjer tillsammans med online travel-företagen Expedia Group Media Solutions, C-Trip och Aviasales.

Kampanjens landningssida på www.germany.travel/germansummercities är aktiv, och imagefilmen German Summer Cities ligger uppe på YouTube: https://youtu.be/ynk9sm0l6WE. Kampanjens enskilda kluster presenteras dessutom i fem korta, uttrycksfulla videor. Under ett antal pop up-event som sträcker sig över flera dagar presenterar DZT reselandet Tyskland på utvalda marknader. En social media-kampanj med stor räckvidd vänder sig till potentiella tysklandsresenärer på alla internationella marknader. Information om kampanjen finns på https://youtu.be/1uaMBDpr6tw.

DZT utvecklar sina årliga marknadsföringskampanjer utifrån marknads- och benchmarkanalyser för att belysa reselandet Tysklands olika facetter, och lanserar dessutom riktade kampanjer för att uppmärksamma Tysklands mindre kända facetter.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Strandhäng vid floden Spree i Berlin. FOTO: Sabine Lubenow / Lookphotos, LOOK Bildagentur der Fotografen
Strandhäng vid floden Spree i Berlin. FOTO: Sabine Lubenow / Lookphotos, LOOK Bildagentur der Fotografen
Ladda ned bild

Om

Tyska Turistbyrån
Tyska Turistbyrån
Box 27104
102 52 Stockholm

http://www.germany.travel/se/index.html

Tyskland - Det vänliga semesterlandet

På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel

Följ Tyska Turistbyrån

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån

GTM 2020 som digitalt evenemang från den 22 till den 24 juni 202018.5.2020 13:37:37 CESTPressmeddelande

Stockholm den 18 maj 2020 – Från den 22 till den 24 juni arrangerar Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) Tysklands största incomingworkshop – Germany Travel Mart – som ett tre dagar långt online-event. På grund av Covid19-pandemin har DZT i samråd med värden för årets evenemang, turismförbundet Mecklenburg-Vorpommern (TMV), beslutat att flytta den fysiska Germany Travel MartTM (GTM) till år 2021.

DZT utvidgar sin framgångsrika kampanj #DiscoverGermanyFromHome7.5.2020 12:20:16 CESTPressmeddelande

Stockholm den 7 maj 2020 – Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT:s) internationella kommunikationskampanj #DiscoverGermanyFromHome har fått ett ovanligt starkt gensvar på de 50 källmarknaderna för tysk incomingturism världen över. Sedan kampanjen lanserades den 16 mars har den nått 9,6 miljoner användare via DZT:s egna kanaler och genererat mer än en miljon interaktioner. Därtill kommer 19 000 inlägg om kampanjen på externa kanaler, vilka i sin tur resulterade i 210 000 interaktioner. Kampanjen har fått ett enastående gensvar med 94,4 procent positiva reaktioner.

DZT-kampanj #DiscoverGermanyFromHome samlar aktuella aktiviteter på sociala medier2.4.2020 17:07:35 CESTPressmeddelande

Stockholm den 2 april 2020 – Under den lockdown som råder i stora delar av världen samlar Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) sina löpande marknadsföringsaktiviteter på samtliga globala sociala medier-kanaler i kommunikationskampanjen #DiscoverGermanyFromHome. Målet är att förmedla innehåll som är både inspirerande, empatiskt och samtidigt informativt till morgondagens kunder. Kampanjen inkluderar virtuella upplevelseformat av destinationer från Tysklands alla 16 delstater. På så vis knyter man kontakt med potentiella Tysklandsbesökare som har möjlighet att upptäcka landet virtuellt. Förutom #DiscoverGermanyFromHome använder kampanjen även existerande hashtaggar som #staysafe, #stayathome och #traveltomorrow.

42:a passionsspelen i Oberammergau skjuts upp till år 202223.3.2020 09:45:55 CETPressmeddelande

Stockholm, den 23 mars 2020. Den 42:a utgåvan av passionsspelen i Oberammergau skjuts upp på grund av den rådande coronapandemin. Beslutet kommer efter att kretsförvaltningen i Garmisch-Partenkirchen förbjudit genomförandet av passionsspelen i Oberammergau. Eftersom gästernas och de medverkandes hälsa har högsta prioritet, har de ansvariga beslutat att skjuta upp den planerade premiären av passionsspelen den 16 maj 2020 fram till år 2022.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum