Lastbil med farligt avfall stillastående på E4

En lastbil med farligt avfall på väg till Tekniska verkens anläggning på Gärstad, står just nu stilla på grund av motorhaveri på E4 nära avfart Linköping Östra. Polis är på plats och dirigerar om trafiken och bärgningsbil är på väg. Ingen fara för allmänheten föreligger.

Tekniska verken är en del av 240 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Tekniska verken i Linköping AB (publ) Box 1500 581 15 Linköping Besöksadress: Brogatan 1 Presskontakt: 013-20 91 40 Växel: 013-20 80 00 info@tekniskaverken.se tekniskaverken.se tekniskaverken.se/om-oss/press/