Magnus Krepper debuterar som artist med albumet “Poetry Band” idag 29 april Facebook LinkedIn Twitter

Magnus Krepper har många strängar på sin lyra och bakgrund som professionell illusionist, dansare och inte minst skådespelare. I dag är det äntligen dags för Magnus Krepper att presentera - musiken - som textförfattare och artist då han släpper de personliga debutalbumet “Poetry Band”.

Under pandemin ägnade han sig åt att skriva låttexter och tillsammans med sonen Leo Krepper som gitarrist och producent blev resultatet ett helt album. Albumet består av totalt nio låtar, bland andra redan släppta “Flyg” och “Den lata revolutionären”. Magnus Krepper har skrivit samtliga texter själv och bjuder in lyssnaren att ta del av utvalda ögonblick och fragment från hans liv.

– Nu släpper jag äntligen mitt första album med egna personliga texter och nyskriven musik med influenser från jazz, blues visa och soul. Så kul då sången och musiken följt mig parallellt genom karriären, säger Magnus Krepper.

Magnus Krepper har sen starten 1994 haft mängder av TV- och filmroller och varit engagerad vid flera teatrar, däribland Dramaten. 2005 erhöll han en Guldbagge för bästa manliga biroll i “Mun mot mun” och har synts i alltifrån “Bron” till “Innan vi dör” och “Milleniumserien” till “Gentlemen på SVT”. Magnus är utbildad vid såväl Balettakademin i Göteborg som Teaterhögskolan i Stockholm.

Lyssna på albumet "Poetry Band" här

Den 16 maj spelar Magnus Krepper på Scala Teatern i Stockholm. Boka din biljett till Scalateatern här

Låtlista Poetry Band
1. KOM
2. LÖS I KANTEN
3. DET STOD EN KVINNA
4. FLYG
5. INGEN DAG IMOROGN
6. BITCOIN BLUES
7. DEN LATA REVOLUTIONÄREN
8. MOR
9. NÄR SKITEN ÄR ÖVER

Text/Musik:
Magnus Krepper

Musik/Producent:
Leo Krepper

Band:
Leo Krepper - Elgitarr, Akustisk Gitarr
Manne Skafvenstedt - Flygel, Keys, Orgel
Axel Nilsson - Trummor, Percussion
Malte Bergman Byström - Elbas
Björn Atle Anfinsen - Trumpet

Vill du komma i kontakt med Magnus Krepper eller ha mer information, hör av dig till oss.

För att se det här innehållet från open.spotify.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Turnepremiär och singelsläpp för Måns Zelmerlöw.20.5.2022 14:21:38 CEST | Nyheter

Idag fredag den 20 maj släpper Måns Zelmerlöw nya låten “What You Were Made For”. Låten en riktig popdänga med touch av 80-tal och är, liksom det kommande albumet, inspelad i Peter Gabriels anrika studio Real World Studios i England. Ikväll samma dag som nya singeln landar är det turnépremiär i hemstaden Lund på Lundakarnevalen med bandet The Agreements. Den nya singeln är från det kommande albumet som planeras släppas 2023. Till skillnad från Måns tre tidigare album har det nya ett sound inspirerat av sent 80 och tidigt 90-tal vilket hörs tydligt i nya singeln “What You Were Made For”. Lyssna här Turnédatum Måns Zelmerlöw & The Agreements Unmasked Tour 2.0 20/5 Lundakarnevalen 4/7 Båstad Papas Garden 9/7 Borgholm Soliden Sessions 12/7 Uppsala Parksnäckan 16/7 Svedala Sommarrock 17/7 Bjärred Station 18/7 Båstad Papas Garden 21/7 Karlshamn Bryggfesten 22/7 Sundsvall Torgfesten 24/7 Lidköping Läckö Slott 29/7 Strömsholm Slott 5/8 Vagnhärad Tullgarns Slott 19/8 Stockholm, Rosendals trädgå

NEW NOTORIOUS B.I.G. SONG “G.O.A.T.” WILL BE RELEASED AS PART OF HIS UPCOMING 50TH BIRTHDAY CELEBRATION20.5.2022 14:10:00 CEST | Press release

Available Tomorrow, The Track Features Guest Artists Ty Dolla $ign And Bella Alubo, And Includes Samples Of Biggie From The Classic Track, “I Love The Dough” The Empire State Building Will Illuminate Red And White, With A Crown Spinning In Its Mast To Honor The Late Rapper On May 21, Which Would Have Been His 50th Birthday; A Lighting Ceremony Will Take Place The Day Before On May 20 Lincoln Center Will Host An Orchestral Tribute To The Legendary Rapper On June 10 The Life After Death 25th Anniversary Super Deluxe 8-LP Boxed Set Will Be Released On The Same Day