Maja Francis släpper exklusiv vinyl med tolkningar från Så Mycket bättre och ger extra konserter på vårturnén

Debutalbumet ”A Pink Soft Mess” (RMV Grammofon) släpptes 2021 och producerades tillsammans med Johannes Runemark och David Wikberg. Under 2022 nominerades Maja och albumet till Grammis, P3 Guld, Manifestgalan, Nordic Music Award och har tagits emot med enhälligt strålande kritik från svensk och internationell press.

Låtlista från Så Mycket Bättre

1. Please Remember Me
2. Douchebag
3. Girl Laying Down
4. Beg Me (Be Mig)

Låtlista A Pink Soft Mess

1. Anxious Angel
2. Tiny Tornados
3. PMS Party
4. Mama
5. Lava Love
6. This Womans Work
7. Lucky
8. Emo Butterfly
9. How Are We Doing

På albumet hörs bland annat First Aid Kit-samarbetet ”Mama”, som också tolkades av Albin Lee Meldau i Så Mycket Bättre. Även låten “Anxious Angel”, albumets andra singel, har fått stor uppmärksamhet i Netflix-serien ”Kärlek & Anarki”. Albumet korades även till årets debutalbum 2021 av Alexandra Sundqvist på Dagens Nyheter och utsågs även till årets svenska album av onlinemagasinet Popmani samma år.

Under våren 2023 väntar en fantastisk möjlighet att uppleva Maja Francis live på intima och anrika scener runtom i landet. På grund av högt tryck släpps nu också en extrainsatt konsert i Stockholm – den 25 mars på Södra Teatern. Biljetterna släpps i morgon fredag 25 nov kl 10.00.

Maja Francis turnéplan

18/3 - Luleå, Kulturens Hus
23/3 - Uppsala, Katalin And All That Jazz
24/3 - Stockholm, Södra Teatern – Fåtal