Mannheimer Swartling etablerar MSA Innovation Lab

Mannheimer Swartling har etablerat en egen affärsenhet för att hantera sitt innovationsarbete och driva utvecklingen kring hur framtidens juridiska rådgivning kommer att se ut. Inom enheten, som har namnet MSA Innovation Lab, kommer Mannheimer Swartling bland annat att:

• Genom en inkubator för start-ups inom Legal Tech, supporta och samarbeta med nystartade företag som utvecklar applikationer för Mannheimer Swartling och byråns klienter.
  • Samarbeta med ledande forskare inom digitalisering.
  • Bedriva egen utveckling av digitala applikationer som effektiviserar rådgivningen till byråns klienter.
  • Utveckla och tillhandahålla digitala plattformar till vilka byråns klienter har tillgång.

"Digitaliseringen av advokatbranschen har bara börjat och vi arbetar aktivt för att fortsätta ligga i den absoluta framkanten. Vår bransch håller snabbt på att förändras och för att på ett kostnadseffektivt sätt kunna bistå våra klienter med de möjligheter och utmaningar de ställs inför tar vi nu ytterligare ett steg för att möta deras nya och över tid skiftande behov," säger Jan Dernestam, Managing Partner på Mannheimer Swartling.

"Vi arbetar med de mest framstående företagen och organisationerna i Sverige och i övriga världen. För att de ska kunna behålla sina starka positioner måste vi vara innovativa och hela tiden erbjuda en värdeskapande rådgivning som hjälper dem i deras affär. MSA Innovation Lab kommer att vara en mycket viktig del av detta arbete. Nu tar vi advokatbranschen till nästa nivå," fortsätter Jan Dernestam.

MSA Innovation Lab leds av Elisabet Dahlman Löfgren som är Mannheimer Swartlings Head of Innovation and Knowledge Management.