Måns Zelmerlöw och Per Andersson i Årets Julshow! Live på Hamburger Börs

En halvgalen komiker, en charmig skönsångare och ett superproffs till regissör - Årets Julshow är här! Med begränsad publik, minimalt med tillgängliga biljetter och maximalt med underhållning blir det här en unik show att se fram emot under november och december.

2Entertain - part of Moment Group AB

För att julkänslan ska infinna sig även detta år erbjuds nu för ett fåtal lyckliga en oförglömlig afton med artisten Måns Zelmerlöw och komikern Per Andersson på Hamburger Börs. Med ”Tomten och Bocken – En slags Julshow” bjuder Måns och Per på musik, humor och spontana upptåg som garanterat kommer få besökaren i rätt sinnes- och julstämning.

Den ständigt aktuella och en av Sveriges mest kända artister Måns Zelmerlöw har spelat på de största musikscenerna. Han har det senaste året dominerat radiolistorna med hits som "Walk With Me" (tillsammans med Dotter), "Better Now", ”One" och nu senaste singeln "On My Way" från albumet ”Time” och detta samtidigt med att han förra året gav en på förhand helt utsåld show på Grand Hotel i Stockholm. Närmast väntar vi ny musik framåt vintern med juldoftande toner.

Komikern Per Andersson är aktuell i scenföreställningarna ”Räkhäst” och ”Art”. Senast såg vi honom i julkalendern ”Panik i tomteverkstan” och i filmen ”En del av mitt hjärta”, Han har dessförinnan varit med i flertalet hyllade musikal- och teaterföreställningar som t ex ”The Book of Mormon”, ”Grotesco på Scala - en näradödenrevy”, ”Rock of Ages” och på TV i ”Grotescos sju mästerverk”, Så ska det låta, Parlamentet, Allsång på Skansen m m. Per belönades med Povel Ramels Karamelodiktstipendium 2016.

Duon stod på scen tillsammans redan 2011 när Per medverkade i Allsång på Skansen, som följdes upp när de tävlade tillsammans i Så ska det låta i januari i år, med en oförglömlig vartannat ord – duett av klassikern Stad i ljus.

Några av mina finaste ögonblick i tv har varit med Per och jag har alltid velat hitta på något mer på scen med honom. När vi i våras gjorde Så ska det låta ihop fick vi så fin respons att vi började fundera på vad det kunde vara. Det blev Tomten och Bocken - förhoppningsvis den första av flera föreställningar tillsammans.” – säger Måns Zelmerlöw

”Ända sen jag och Måns gjorde Så ska det låta första gången har folk frågat: ska inte ni göra något ihop? Jag vill se något med er två! Och vi har pratat om att få till det och nu när tid finns och spelsuget är som störst är det äntligen dags! När jag bröt mig in på Måns bröllop förra året tror jag han förstod att jag desperat vill hitta på något..” – säger Per Andersson

Regissören bakom ”Tomten och Bocken – En slags Julshow”, Edward af Sillén är en prisbelönad regissör och manusförfattare. Edward har hunnit med att göra det mesta inom underhållning med publiksuccéfilmer som En del av mitt hjärta och skrivit manus till En underbar jävla jul. Han har regisserat både Melodifestivalen och Eurovision Song Contest och även varit med och skapat en mängd hyllade musikaler, shower och teaterföreställningar.

Nu går Måns och Per ihop för första gången och skapar en galen julshow, när människor behöver få skratta mer än någonsin. Tillsammans med regissören Edward af Sillén lovar de att på rekordkort tid skapa en underbar kväll fylld med musik, skratt och galenskap inkluderat liveband och julinspirerad trerättersmeny. Minimalt med biljetter - Maximalt med underhållning!

”Tomten och Bocken – En slags Julshow” har premiär den 13 november och går under november och december på Hamburger Börs.

Showen presenteras av Ett socialt sammanhang, Live Nation och 2Entertain.

Alla föreställningar genomförs i linje med Folkhälsomyndighetens riktlinjer och rekommendationer. Besökarens säkerhet är av högsta vikt och prioritering. För mer information läs mer på hamburgerbors.se/saker-arena

Biljetterna släpps fredag 25 september kl. 10:00 via livenation.se och showtic.se

För mer information och speldatum se livenation.se eller showtic.se.

För press - och intervjuförfrågningar vänligen kontakta;
Helene Wigren, PR & Beyond
tel. 070 752 76 05
Helene.Wigren@prbeyond.se

För övriga frågor kontakta;

Live Nation och 2Entertain

Foto: Peter Knutsson, design LG Blom

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Öppet brev no. 2: UPPLEVELSEBRANSCHEN NÄRMAR SIG MED STORMSTEG EN TOTAL KOLLAPS, REGERINGEN MÅSTE GÅ FRÅN ORD TILL HANDLING - NU!21.9.2020 15:13:36 CESTPressmeddelande

För en månad sedan gick vi ut med ett öppet brev till regeringen som plockades upp av media och spreds i sociala kanaler. Därefter har vi intervjuats om branschens tuffa läge i Nyhetsmorgon i TV4 och en rad olika tidningar samt diskuterat frågan i möten med politiker på riksdagsnivå, med kansliråd på kulturdepartementet och med ordförande i kulturutskottet. De har alla visat ett stort intresse och ställt många frågor för att verkligen förstå branschen och det behov av tidsramar, tydlighet i restriktioner och tillräckliga stödpaket som vi alla desperat efterfrågar. Vi uppskattar dessa dialoger och finns självklart tillgängliga för en fortsättning – men för en hel närings överlevnad krävs handling – och det måste ske NU!

Moment Groups likviditet negativt påverkad av coronapandemin - prognostiserad likviditetsbrist under mitten av fjärde kvartalet18.9.2020 15:57:58 CESTPressmeddelande

Bolagets ledning har tidigare meddelat att bolagets likviditet bedömts vara tillräcklig för att bedriva verksamheten fram till och med utgången av 2020 under förutsättning att aktivitetsnivån i verksamheten successivt normaliseras från slutet av tredje kvartalet 2020. Då restriktionslättnader uteblivit är återöppningen av bolagets olika verk-samheter inte möjlig i den utsträckning som krävs för tillfredsställande likviditet. Tillräckliga stödpaket har heller inte beslutats från regeringens håll. Bolaget bedömer därför att det finns risk för att likviditetsbrist uppstår i mitten av fjärde kvartalet 2020. Ett intensivt arbete pågår för att säkra såväl likviditeten i närtid som finansieringen på längre sikt.

VD har ordet - hämtat från rapporten 1 jan-30 jun 202024.7.2020 09:13:36 CESTPressmeddelande

Perioden april till och med juni har för Moment Group dominerats av coronapandemins negativa konsekvenser för nöjes- och upplevelsebranschen. Under kvartalet har nettoomsättningen från verksamheterna uppgått till 14 msek (168 msek) vilket speglar branschens förutsättningar under rådande kraftfulla myndighets-restriktioner. Under kvartalet har arbetet fokuserats på att hantera den ansträngda likviditeten samt att skapa en mer flexibel kostnadsbas för en mer effektiv verksamhet framgent.

Höstens föreställningar av Saturday Night Fever på China Teatern och Rain Man på Oscarsteatern flyttas till våren 2021.23.6.2020 11:20:51 CESTPressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Sedan i slutet av mars står större delen av kultursverige stilla sedan allmänna tillställningar i Sverige begränsats till max 50 deltagare, allt beroende på Coronavirusets (Covid-19) framfart. Producenterna bakom produktionerna, Vicky Nöjesproduktion och 2Entertain, har väntat in i det sista för att se om restriktionerna kommer att lätta, men med rådande situation fattas nu beslutet att flytta Rain Man på Oscarsteatern och Saturday Night Fever på China Teatern till vårsäsongen 2021. Beslutet tas nu för att garantera att både gäster och personal ska känna sig trygga när de vistas på teatrarna. Nya premiärdagar planeras till den 6 januari 2021 för Rain Man på Oscarsteattern samt den 21 januari 2021 för Saturday Night Fever på China Teatern. Samtliga berörda kunder kontaktas personligen.