MEDS förstärker med nyckelroller och uppgraderar e-handelsplattform
MEDS imponerande tillväxtresa fortsätter tuffa på. Nu presenterar det snabbväxande apoteket två nyrekryteringar till framträdande roller i bolaget.
Sofia Söderqvist ansluter i rollen som Chief Commercial Officer, CCO. Sofia får huvudansvar för försäljning och marknadsföring samt för att MEDS, tillsammans med strategiska partners och leverantörer, når utsatta mål. Hon kommer närmast från en framgångsrik omvandling av Adlibris i motsvarande roll och har en bred bakgrund från digitala och snabbväxande verksamheter. Sofia tillträder i oktober.
– Jag är trogen kund till MEDS sedan länge. De utmanar en hel bransch med sin vision, sitt utmanarvarumärke och sitt tydliga kundfokus. Att få vara del av ett team som skakar om status quo är en dröm. 9 av 10 besöker fortfarande fysiska apotek. Det är helt sjukt.
Uppdraget är tydligt – tillsammans ska vi bli hela Sveriges favoritapotek, säger Sofia Söderqvist.
Samtidigt blir Sener Özel ny lager- och logistikchef. Han kommer närmast från Coop Online där han ansvarat för deras största e-handelsterminal. Sener tillträder under september.
– En nyckel till att nå vårt mål att bli hela Sveriges favoritapotek är att vi bygger den starkaste organisationen i branschen. När vi nu nått en helt ny nivå är det viktigt att få in inte bara engagemang, utan också tung ledarerfarenhet från mycket större verksamheter. De här rekryteringarna på ledande nivå kommer att ordentligt stärka MEDS förmåga, säger Björn Thorngren, vd och medgrundare.
Bolaget har under sommaren också investerat tungt i verksamheten med en helt ny e-handelsplattform.
– Vi har samlat alla erfarenheter från våra första fyra år i vår nya plattform. Den har en mängd ny funktionalitet som kommer förbättra både för kunderna och oss internt. Målet har varit att skapa en så snabb och användarvänlig plattform som möjligt. Vi har fokuserat på att kraftigt öka skalbarheten så den klarar av mångdubbelt högre trafik. Och att börja om med helt ny kod utan ”teknikskuld” innebär att vi kan röra oss mycket snabbare framåt med ny utveckling, säger Björn Thorngren.
Nyckelord
Kontakter
Carl JanssonMarknadschefMEDS
carl.jansson@meds.seBilder
Länkar
Om
MEDS är ett onlineapotek med tillstånd från Läkemedelsverket som har kunden i fokus. Vårt mål är att vara hela Sveriges favoritapotek för både receptbelagda och receptfria läkemedel. Det uppnår vi genom att erbjuda den bästa kundupplevelsen med ett riktigt stort utbud produkter, personlig rådgivning 08–22 alla dagar i veckan och blixtsnabba leveranser. Sedan MEDS lansering 2018 har vi hanterat över en miljon recept och skickat över 5 miljoner rosa paket till kunder över hela Sverige.
Följ MEDS
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från MEDS
MEDS visar positiv orderekonomi och stark tillväxt under 202222.3.2023 13:30:17 CET | Pressmeddelande
Onlineapoteket MEDS omsatte preliminärt 600 miljoner (+30%) under 2022, och växte därmed flera gånger snabbare än marknaden i övrigt. Under senare delen av året nådde bolaget den volym som krävs för fortsatt tillväxt med positiv orderekonomi.
MEDS stärker marknadsteamet med ny CRM-manager22.3.2023 07:00:00 CET | Pressmeddelande
Nätapoteket MEDS gör en nyckelrekrytering genom att värva Botan Calli till rollen som CRM Manager. ”Vi arbetar kontinuerligt för att erbjuda våra kunder den bästa kundupplevelsen och värvningen av Botan Calli är ett viktigt steg i detta arbete. Vi ser fram emot att få tillgång till hans gedigna kunskap och erfarenhet internt”, säger Sofia Söderqvist, CCO på MEDS.
Meds högst rankat av svenska företag på lista över Europas snabbast växande bolag8.3.2023 11:16:12 CET | Pressmeddelande
Finanstidningen Financial Times listar för sjunde gången Europas snabbast växande företag. Med på listan finns 17 svenska företag – högst rankat av dem alla är onlineapoteket Meds.
MEDS tar steg mot lönsamhet – organiska trafiken rusar18.11.2022 14:16:54 CET | Pressmeddelande
Under 2022 har nätapoteket MEDS fokuserat på sitt SEO-arbete och ökar nu sin organiska trafik från Google med över 100 procent. ”Det här är ett kvitto på att vårt arbete inom SEO och content ger önskad effekt – men samtidigt har vi bara börjat”, säger Daniel Larsson, Head of SEO.
MEDS värvar Head of Performance från Pineberry26.9.2022 07:30:00 CEST | Pressmeddelande
Ledande nätapoteket MEDS gör en nyckelrekrytering när Nicklas Krus går in i rollen som Head of Performance. "Vi investerar i vårt långsiktiga mål att bli ett lönsamt miljardbolag. Nicklas Krus kommer att ansvara för att se till att vi gör det så effektivt och systematiskt som möjligt. Det här är kunskap och erfarenhet vi ser fram emot att ha inhouse", säger Björn Thorngren, vd och medgrundare.