MEDS

MEDS förstärker med nyckelroller och uppgraderar e-handelsplattform

Dela
Det mobila apoteket MEDS förstärker teamet med två tunga rekryteringar. ”Ett rejält styrkebesked att två så kompetenta och erfarna personer väljer att ansluta till MEDS”, säger Björn Thorngren, vd och medgrundare.
Sofia Söderqvist, ny Chief Commercial Officer på MEDS.
Sofia Söderqvist, ny Chief Commercial Officer på MEDS.

MEDS imponerande tillväxtresa fortsätter tuffa på. Nu presenterar det snabbväxande apoteket två nyrekryteringar till framträdande roller i bolaget.

Sofia Söderqvist ansluter i rollen som Chief Commercial Officer, CCO. Sofia får huvudansvar för försäljning och marknadsföring samt för att MEDS, tillsammans med strategiska partners och leverantörer, når utsatta mål. Hon kommer närmast från en framgångsrik omvandling av Adlibris i motsvarande roll och har en bred bakgrund från digitala och snabbväxande verksamheter. Sofia tillträder i oktober.

– Jag är trogen kund till MEDS sedan länge. De utmanar en hel bransch med sin vision, sitt utmanarvarumärke och sitt tydliga kundfokus. Att få vara del av ett team som skakar om status quo är en dröm. 9 av 10 besöker fortfarande fysiska apotek. Det är helt sjukt.
Uppdraget är tydligt – tillsammans ska vi bli hela Sveriges favoritapotek, säger Sofia Söderqvist. 

Samtidigt blir Sener Özel ny lager- och logistikchef. Han kommer närmast från Coop Online där han ansvarat för deras största e-handelsterminal. Sener tillträder under september. 

– En nyckel till att nå vårt mål att bli hela Sveriges favoritapotek är att vi bygger den starkaste organisationen i branschen. När vi nu nått en helt ny nivå är det viktigt att få in inte bara engagemang, utan också tung ledarerfarenhet från mycket större verksamheter. De här rekryteringarna på ledande nivå kommer att ordentligt stärka MEDS förmåga, säger Björn Thorngren, vd och medgrundare. 

Bolaget har under sommaren också investerat tungt i verksamheten med en helt ny e-handelsplattform.

– Vi har samlat alla erfarenheter från våra första fyra år i vår nya plattform. Den har en mängd ny funktionalitet som kommer förbättra både för kunderna och oss internt. Målet har varit att skapa en så snabb och användarvänlig plattform som möjligt. Vi har fokuserat på att kraftigt öka skalbarheten så den klarar av mångdubbelt högre trafik. Och att börja om med helt ny kod utan ”teknikskuld” innebär att vi kan röra oss mycket snabbare framåt med ny utveckling, säger Björn Thorngren.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Sofia Söderqvist, ny Chief Commercial Officer på MEDS.
Sofia Söderqvist, ny Chief Commercial Officer på MEDS.
Ladda ned bild

Länkar

Om

MEDS
Drivhjulsvägen 42
126 30 Hägersten

https://www.meds.se/

MEDS är ett onlineapotek med tillstånd från Läkemedelsverket som har kunden i fokus. Vårt mål är att vara hela Sveriges favoritapotek för både receptbelagda och receptfria läkemedel. Det uppnår vi genom att erbjuda den bästa kundupplevelsen med ett riktigt stort utbud produkter, personlig rådgivning 08–22 alla dagar i veckan och blixtsnabba leveranser. Sedan MEDS lansering 2018 har vi hanterat över en miljon recept och skickat över 5 miljoner rosa paket till kunder över hela Sverige.

Följ MEDS

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från MEDS

MEDS värvar Head of Performance från Pineberry26.9.2022 07:30:00 CEST | Pressmeddelande

Ledande nätapoteket MEDS gör en nyckelrekrytering när Nicklas Krus går in i rollen som Head of Performance. "Vi investerar i vårt långsiktiga mål att bli ett lönsamt miljardbolag. Nicklas Krus kommer att ansvara för att se till att vi gör det så effektivt och systematiskt som möjligt. Det här är kunskap och erfarenhet vi ser fram emot att ha inhouse", säger Björn Thorngren, vd och medgrundare.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye