MEDS vinnare av Årets e-handel

Igår gick Retail Awards av stapeln där svenska detaljhandlare lyfts upp och prisas. Vinnaren av Årets e-handel blev MEDS. Tävlingen arrangeras av bransch- och arbetsgivarorganisationen Svensk Handel och nyhetskanalen Market.

Foto: Pax Engström Nyström

Retail Awards har korat handelns stjärnor sedan 2008 med syftet att lyfta fram, belöna och hylla framgångsrika företag, personer och satsningar inom svensk detaljhandel. I årets upplaga korades vinnare i nio olika kategorier – där MEDS kammade hem förstaplatsen i kategorin Årets e-handel. De andra två finalisterna var Desenio och Netonnet.

– Vi är det snabbast växande apoteket i Sverige just nu och jobbar stenhårt varje dag för att bli landets favoritapotek. Att då få utmärkelsen Årets e-handel i Retail Awards ett ordentligt kvitto på att vi är på god väg dit. Det är tillfredsställande att vi har så nöjda kunder och att allt fler hittar till digitala apotek för sina receptbelagda läkemedel. Vi ser ingen rekyl efter att pandemin nu har klingat av utan marknaden fortsätter att växa. Beteendet har satt sig, även hos de äldre, säger Björn Thorngren, vd och medgrundare på MEDS.

Motiveringen till vinstplatsen löd: På kort tid har företaget blivit en nyckelspelare som fortsätter att driva på utvecklingen mot en bättre kundupplevelse i en mycket dynamisk och föränderlig retailsektor. Deras satsning på varumärket gör avtryck på shoppingupplevelsen och ger en snygg, snabb och enkel kundresa från start till köp och leverans.

Tidigare i år belönades man även med utmärkelsen Årets e-handlare 2021 inom Hälsa av PriceRunner. Läs mer om den utmärkelsen här.

Foto: Pax Engström Nyström
Björn Thorngren, vd och medgrundare MEDS
Björn Thorngren, vd och medgrundare MEDS

MEDS är ett onlineapotek med tillstånd från Läkemedelsverket som har kundens i fokus. Vårt mål är att bli hela Sveriges favoritapotek för både receptbelagda och receptfria läkemedel till dig själv, din familj och ditt djur. Det uppnår vi genom att erbjuda den bästa kundupplevelsen med ett mycket stort utbud produkter, personlig rådgivning 08–22 alla dagar i veckan och blixtsnabba leveranser direkt dit du är - även sena kvällar och helger. Efter MEDS lansering 2018 har vi vuxit snabbt och är nu runt 200 anställda.