Moderaternas partiledare besöker Gotland

I morgon, tisdagen den 5 april, besöker Moderaternas partiledare Ulf Kristersson Gotland.

Ulf Kristersson inleder med ett besök på Gotlands regemente och bland annat besöka stridsfordonsgaraget och diskutera det nya säkerhetspolitiska läget.

Efter besöket på regementet deltar Kristersson i ett rundaborgssamtal med företagare för att prata om Gotlands kommunikationer till fastlandet, energiförsörjningen och förutsättningarna för näringslivet på Gotland.

På eftermiddagen deltar Kristersson på "92 möjligheter" som samlar öns eldsjälar, entreprenörer och engagerade gotlänningar, för att ge energi och bränsle till ökat samarbete, företagande och engagemang i Gotlands alla 92 socknar.

Möjlighet att ställa frågor för media finns efter besöket på Gotlands regemente.

Tid och plats:
Gotlands Regemente
Tid: 10.30
Plats: Flottiljvägen 6.

92 möjligheter - Den nationella politiken för hela Sverige
Tid: 14.45
Plats: Kongresshallen, Strandvägen 4.

Moderaternas partisekreterare Gunnar Strömmer åker på turné i Trollhättan och Skaraborg29.6.2022 06:00:00 CEST | Pressmeddelande

Onsdagen 29 juni till torsdagen 30 juni åker Moderaternas partisekreterare Gunnar Strömmer på turné i Västsverige. Fem orter kommer att besökas: Trollhättan, Vara, Skara, Skövde och Mariestad. Temat är två av Sveriges största samhällsproblem just nu: brottsligheten och den ekonomiska pressen på hushåll och företag. Gunnar Strömmer kommer tillsammans med lokala företrädare att besöka följande orter: Onsdag 29 juni: Trollhättan, Vara och Skara 09.45-11.00: Samtal med polisen i Trollhättan efter bilbränderna i juni 11.30-13.00: Företagarlunch i Trollhättan 14.00-15.00: Verksamhetsbesök hos Kvänum i Vara 18.00-19.15: Dörrknackning i Skara Torsdag 30 juni: Skara, Skövde och Mariestad 09.00-10.15: Verksamhetsbesök hos ICA Munken i Skara 11.30-13.00: Företagarlunch i Skövde 13.30-14.45: Besök hos Effektiv Samordning för Trygghet i Skövde Media är välkomna att närvara och tid för intervjuer finns i anslutning till besöken. Vänligen hör av er till pressekreterare Caroline Opsahl på caroline.ops