Svenska Skridsko-, Kälk- och RullidrottsförbundetSvenska Skridsko-, Kälk- och Rullidrottsförbundet

Möt Nils van der Poel på isen

Nils van der Poel reser till Inzell för att förbereda sig inför säsongens tävlingar.

Foto: Bildbyrån

Nils långa försäsongsträning med cykel, löp och skidträning närmar sig sitt slut, och nu väntar en isperiod i tyska Inzell. Nils kommer befinna sig i Inzell och förbereda sig inför säsongen världscuper och mästerskap

Vi bjuder därmed in till en pressdag där ni kommer att kunna ta del av Nils träning på isen. Det kommer även att erbjudas individuella intervjuer tillsammans med Nils.

Upplägg för mediadagen:

När:
Tisdag den 19:e oktober och eventuellt onsdagen den 20:e oktober.

Plats:
Inzell, Tyskland. Max Aicher Arena, https://www.max-aicher-arena.de/

Preliminära hålltider:
Isträning på förmiddagen och intervjuer på eftermiddagen. Mer detaljer kommer att skickas till er som väljer att deltaga. Eventuellt öppnar vi upp för att ta del av träning på onsdagen den 20:e oktober.

På plats kommer även Johan Röjler (tränare), Joel Eriksson (tränare), Wolfgang Pischler (SOK), Mattias Hadders (Pressanvarig) samt vår satsning Olympisk Offensiv.

Meddela ditt deltagande genom att skicka ett mail till Mattias Hadders

Frågor kan besvars på mail och telefon.

Foto: Bildbyrån

Hammarstrands rodelbana får EU-bidrag till förstudie om framtiden och enklare upprustning20.7.2021 15:29:13 CEST | Pressmeddelande

Nu är det klart att projektet Kälksport Hammarstrand får upp till 647 479 kronor av Leader 3sam där finansieringen främst kommer från EU:s jordbruksfond för landsbygdsutveckling. Projektet består av två delar: dels en förstudie som ska utreda möjligheterna för en utveckling av Hammarstrands rodelbana, dels att göra en enklare upprustning för att kunna åka kälke i anläggningen kommande vintrar. Projektet startade den 29 mars i år och ska slutredovisas den 31 mars 2022.