We Fight Covid

Motorcykellån till vårdpersonal

Yamaha bistår nu med 30 motorcyklar till vårdpersonal för säkrare transporter och minskad smittspridning. Utlåningen av motorcyklar görs i samarbete med den ideella organisationen WeFightCovid. Initiativet syftar till att ge vårdpersonal som inte har egen bil möjligheten att säkert kunna ta sig till och från jobbet utan att riskera exponering av Covid-19 i kollektivtrafiken.
  • Vi är varken läkare eller sjuksköterskor - men i det här läget måste vi alla göra det vi kan för att förenkla för de som tar hand om våra sjuka. Det vi kan bidra med är att hjälpa vårdpersonal att ta sig till och från arbetet utan att riskera stor exponering för att smittas av Covid-19. Vi är väldigt glada om vi kan göra något som underlättar och stöttar de som behövs allra mest just nu, säger Jacob Anderson, Marketing Director på Yamaha Motor Scandinavia.

Yamaha kommer, tillsammans med WeFightCovid, låna ut 30 motorcyklar av modellen MT07 till vårdpersonal med MC-körkort. Utlåningen pågår till att börja med under en månads tid. Vårdpersonal med MC-körkort kan ansöka om att låna en MT07:a via ett formulär på WeFightCovids hemsida, WeFightCovid.org.

• Vi är jätteglada att Yamaha Motor vill vara med och stötta i arbetet mot Covid-19. Vi hoppas att motorcyklarna kommer väl till användning hos de som behöver ta sig till och från arbetet snabbare och utan att bli utsatta för smittorisk i kollektivtrafiken. Vi är glada för alla företag som vill hjälpa till, och hoppas självklart att fler vill ansluta, säger André Frisk, Communications Director på WeFightCovid.

André Frisk
Communications Director - WeFightCovid
Andre@wefightcovid.org

We Fight Covid
Sveavägen 98,

Följ We Fight Covid

Senaste pressmeddelandena från We Fight Covid

WeFightCovid faciliterar order av en miljon munskydd till Attendo8.5.2020 10:46:58 CEST | Pressmeddelande

Bristen på skyddsmaterial inom vården är fortsatt stor på många håll och svårigheterna att säkra kvalitetsprodukter växer. Den enorma globala efterfrågan, i kombination med ökade exportrestriktioner, skapar en svårnavigerad och ständigt föränderlig marknad för skyddsutrustning. Det ideella initiativet WeFightCovid jobbar kontinuerligt med att hitta nya vägar att säkra skyddsmaterial från bland annat Kina, och har i dagarna lyckats facilitera en order åt vårdkoncernen Attendo bestående av en miljon munskydd.

Initiativ för gratis fordon till vårdpersonal växer – får ytterligare över 225 bilar och motorcyklar22.4.2020 11:46:19 CEST | Pressmeddelande

WeFightCovids initiativ med gratis bilar och motorcyklar till vårdpersonal växer och nu ansluter Volvo Cars och BMW Group med ytterligare 225 fordon. Efterfrågan är stor och den senaste veckan har över 200 bilar och ett antal motorcyklar lånats ut runt om i landet. I samarbete med Volvo Cars, BMW Group, Yamaha Motor, Hertz, OKQ8, Sixt och Volvo Car Mobility M finns det nu 425 fordon till förfogande för vårdpersonal, med mål att ytterligare skala upp så länge behovet finns.