Motormännens nya webb lanseras

I dag kl 11 lanseras Motormännens nya webbplats. Den nya webben har ett nytt grepp vad gäller struktur och navigering. Allt innehåll är omprövat och uppdaterat. Innehållet har valts ut baserat på besök, engagemang, effektmål och prioriterade målgrupper.

Webbplatsen är responsiv; vare sig man surfar i mobilen, plattan eller på datorn ser den lika bra ut.

Inför arbetet med den nya webben har vi bland annat analyserat vem som besöker Motormännens webb och vad de läser:

Besökarna är yngre än våra medlemmar och förhållandet mellan män/kvinnor är 60/40.

De mest besökta sidorna handlar om teknisk och juridisk rådgivning, att resa med bil i andra länder och medlemsrabatter.

– Vi har lagt ner ett gediget arbete på vår nya webbplats, hela organisationen har varit delaktig i processen och många medlemmar har bidragit med synpunkter, säger Heléne Lilja, kommunikationschef på Motormännen. Vi hoppas att våra medlemmar liksom andra intresserade ska trivas med den nya webbplatsen.

Motormännen är en konsumentorganisation som tillvaratar bilisters intressen. Vi arbetar med trafiksäkerhet, miljö och bilägande. Våra medlemmar har tillgång till fri rådgivning, förmånliga rabatter och tjänster.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Skydda din bil mot rosten2.10.2017 08:00Pressmeddelande

Motormännen tipsar om några effektiva sätt att skydda din bil mot rost nu när vintern är på väg. Det bästa skyddet får du genom att hålla bilen i bra skick och med de rätta tillbehören, rostskyddsgarantin ger mycket litet skydd. – Med tanke på hur villkoren ser ut idag är garantin i princip värdelös. Det är en av de sämsta garantier som ges till konsumenter idag, säger Carl-Erik Stjernvall, teknisk expert på Motormännens Riksförbund.