Norrköping Dolphins - Årets Lyft i SBL Dam

Under slutspelet i Svenska Basketligan Dam delar vi ut årets utmärkelser till de spelare, ledare och lag som utmärkt sig extra mycket under säsongen 2020-2021. Idag delar vi ut priset Årets Lyft - som går till Norrköping Dolphins!

Alla utmärkelser i SBL Dam röstas fram av coacher, lagkaptener och mediarepresentanter, och för första gången har även supportrar varit med och lagt sina röster på årets utmärkelser. Fansens röster räknas om till 25% av det sammanlagda röstresultatet, och coacher, lagkaptener och medias röster står för 75% av rösträkningen.

Utmärkelserna Årets Lyft, och Årets Matcharrangemang (delas ej ut 2021), delas ut av Svenska Basketbollförbundet.

Årets Lyft: Norrköping Dolphins

Norrköping Dolphins som förening har studsat tillbaka. Redan ifjol gjordes stora framsteg i SBL Dam och det följdes upp i år med en etablering på samma höga sportsliga nivå. Självklart är årets coach Kevin Taylor Lundgren en stor bidragande orsak men föreningen levererar även vid sidan av planen.

Med egenägd arena, nyanställd klubbdirektör och ett jäkla driv i handling och kommunikation vid sidan av det sportsliga är Norrköping Dolphins årets lyft i SBL Dam.

Svenska Basketbollförbundets kommentar:
"Norrköping Dolphins har tagit kliv framåt i varenda aspekt på och utanför planen. Ett starkt Norrköping är bra för Svensk Basket och de har i år visat att de är just det."