Nu lanseras varumärket Ecster i Finland

I dag den 10 mars tas ett viktigt steg i Ecsters nordiska expansion, när varumärket Ecster lanseras i Finland mot både konsument och företag.
Ecsters kunder i Finland får en helt ny webbsida och inloggade sidor.

I oktober tog Ecster AB över Aktiivirahas verksamhet från tidigare ägaren Handelsbanken Rahoitus, som är Handelsbankens finansbolag i Finland. Målsättningen för Ecster är att samla verksamheten i båda länderna under ett och samma varumärke med gemensamma resurser.

– Vi är jätteglada över att vi blir Ecster fullt ut även i Finland. Det förbättrar kundupplevelsen för våra konsumenter och stärker Ecster som varumärke. Det innebär också att vi kan möta företagskunder som är verksamma i båda länderna med ett samlat erbjudande, säger Sanna K Augustsson, vd på Ecster.

Utöver varumärket får Ecster i Sverige och Finland också en gemensam teknisk plattform för både öppen webbsida och inloggade tjänster. Kunder i Finland kommer logga in med TUPAS, motsvarigheten till BankID i Sverige, och får en enklare navigering och ett uppdaterat gränssnitt.

Nya kunder i Finland får ett Ecster-kort som tagits fram särskilt för den finska marknaden och det finns också möjlighet för den som vill byta ut sitt Aktiiviraha-kort att göra det.

– Nu blir vi en integrerad del i Ecster, med ett gemensamt arbetssätt och gemensamma utvecklingsresurser. Det innebär att vi kan ta fram nya intressanta produkter och tjänster till marknaden i ännu högre utsträckning, säger Jari Kollani, Chief Operating Officer för Ecster i Finland.

Ecsters kunder i Finland får en helt ny webbsida och inloggade sidor.

Ecster erbjuder betaltjänster och lojalitetsprogram för handeln riktat mot både säljföretag och konsumenter i Sverige och Finland.