Nu öppnar hela Kungsportshuset upp igen!

Nu öppnar Kungsportshusets alla våningar upp igen och i eventarenan på andra och tredje plan kommer det att bjudas på upplevelser av varierande slag med underhållning, mat & dryck som gemensamma nämnare. På entréplan flyttar Ulf Wagner med team in och lanserar i samarbete med Kungsportshuset den nya krogen Wagners Bistro, där menyn kommer att bytas ofta och där det ska gå att sitta hela kvällen - eller bara titta in och ta något i baren.

KUNGSPORTSHUSET - en del av Moment Group

Som så många andra verksamheter stängdes också Kungsportshuset i mars 2020 och när nu restriktionerna  ett och ett halvt år senare har lättat öppnar hela huset upp igen.

I eventarenan är ett gästspel med Christmas by Wallmans först ut. Här kommer Wallmans karismatiska stjärnor servera en julinspirerad meny samtidigt som de levererar en show av bästa klass, både från scen och runt om i arenan.

-     Det är spännande att äntligen få öppna igen och det känns som att det är något helt nytt när vi nu fyller Kungsportshuset med liv igen. Vi jobbar intensivt med alla förberedelser och har stort fokus på julshowen med Wallmans samtidigt som vi har många spännande spår för andra upplevelser vi kommer att fylla huset med framöver, säger Frida Jonson, ansvarig för Kungsportshuset.

På entréplan öppnar något helt nytt på Göteborgs kroghimmel när Ulf Wagner och hans team i samarbete med Kungsportshuset slår upp portarna till Wagners Bistro. En vinbistro där Ulfs stora passion för vin tydligt framgår samtidigt som det kommer att lagas riktigt bra mat.

-          Egentligen skulle jag varva ner och ta det lite lugnt, men så fick jag ett erbjudande att få göra precis vad jag ville… som en sammanfattning av ett långt liv i maten och vinets tjänst, öppnar jag nu en bistro tillsammans med Kungsportshuset i Göteborg och ser fram mot att få träffa gäster igen – längtar efter att få känna pulsen av en fylld restaurang, säger Ulf Wagner.

Wagners Bistro öppnar den 7 oktober. Christmas by Wallmans har premiär den 19 november och spelar till den 18 december.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Frida Jonson, ansvarig Kungsportshuset, frida.jonson@wallmansgroup.com
Ulf Wagner, ulf@wagnersbistro.se

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Prisbelönta historien om Dreamgirls blir musikal på China Teatern i Stockholm13.3.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Den hyllade musikalen om Dreamgirls kommer för första gången att sättas upp som musikal i Norden. Dreamgirls – The Musical har spelats för fulla hus på såväl Broadway som i West End samt filmatiserats 2006 med bland andra Beyoncé Knowles, Jennifer Hudson och Eddie Murphy i huvudrollerna. Dreamgirls - The Musical bjuder på en gripande resa fylld av drömmar, kärlek, vänskap och svek i regi av en av landets mest hyllade regissörer, Edward af Sillén med svensk översättning av Calle Norlén. Premiär 12 september 2024 på China Teatern i Stockholm.

SLiCE - Ping. Pong. Pizza. Öppnar i Göteborg & Malmö i vår!15.2.2024 14:22:22 CET | Pressmeddelande

Pingis har alltid legat Sverige varmt om hjärtat. En ofattbar mängd vunna mästerskap genom åren har skapat pingislegender och cementerat Sverige på den internationella pingiskartan. Vi vill plocka upp stafettpinnen. Eller pingisracketen om vi ska vara noga. Vi vill göra pingis tillgängligt för alla, och hålla det på en nivå som bjuder in till lek eller allvar, själv eller i grupp, dag eller kväll. Det ska bara vara att plocka upp ett racket och serva. Eller ta ett par pizzaslices, en kall öl och bara kolla på.

Starkt resultat i en utmanande tid - bokslut 2023 presenterat9.2.2024 09:39:28 CET | Pressmeddelande

Vi summerar 2023 till det finansiellt starkaste året i koncernens historia! Med stolthet konstaterar jag att alla våra verksamheter presterar positiva resultat och lyckas väl med att parera i den osäkra omvärld vi lever i. Trots alla utmaningar har vi under året även utvecklat två nya koncept. Återigen gläds jag över den bredd av verksamheter och allt engagemang vi har i koncernen och som så tydligt visar att tillsammans är vi starkare.