Nu öppnar hela Kungsportshuset upp igen!

Nu öppnar Kungsportshusets alla våningar upp igen och i eventarenan på andra och tredje plan kommer det att bjudas på upplevelser av varierande slag med underhållning, mat & dryck som gemensamma nämnare. På entréplan flyttar Ulf Wagner med team in och lanserar i samarbete med Kungsportshuset den nya krogen Wagners Bistro, där menyn kommer att bytas ofta och där det ska gå att sitta hela kvällen - eller bara titta in och ta något i baren.

KUNGSPORTSHUSET - en del av Moment Group

Som så många andra verksamheter stängdes också Kungsportshuset i mars 2020 och när nu restriktionerna  ett och ett halvt år senare har lättat öppnar hela huset upp igen.

I eventarenan är ett gästspel med Christmas by Wallmans först ut. Här kommer Wallmans karismatiska stjärnor servera en julinspirerad meny samtidigt som de levererar en show av bästa klass, både från scen och runt om i arenan.

-     Det är spännande att äntligen få öppna igen och det känns som att det är något helt nytt när vi nu fyller Kungsportshuset med liv igen. Vi jobbar intensivt med alla förberedelser och har stort fokus på julshowen med Wallmans samtidigt som vi har många spännande spår för andra upplevelser vi kommer att fylla huset med framöver, säger Frida Jonson, ansvarig för Kungsportshuset.

På entréplan öppnar något helt nytt på Göteborgs kroghimmel när Ulf Wagner och hans team i samarbete med Kungsportshuset slår upp portarna till Wagners Bistro. En vinbistro där Ulfs stora passion för vin tydligt framgår samtidigt som det kommer att lagas riktigt bra mat.

-          Egentligen skulle jag varva ner och ta det lite lugnt, men så fick jag ett erbjudande att få göra precis vad jag ville… som en sammanfattning av ett långt liv i maten och vinets tjänst, öppnar jag nu en bistro tillsammans med Kungsportshuset i Göteborg och ser fram mot att få träffa gäster igen – längtar efter att få känna pulsen av en fylld restaurang, säger Ulf Wagner.

Wagners Bistro öppnar den 7 oktober. Christmas by Wallmans har premiär den 19 november och spelar till den 18 december.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Frida Jonson, ansvarig Kungsportshuset, frida.jonson@wallmansgroup.com
Ulf Wagner, ulf@wagnersbistro.se

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Upplev en gnistrande vinter med Emil i Lönneberga – på Intiman i Stockholm19.5.2022 08:55:29 CEST | Pressmeddelande

Hos många människor finns det varma och kära minnen kopplade till Astrid Lindgrens älskvärda historier. Emil i Lönneberga är inget undantag. ”Emil, din förgrömmande unge” är en mening som hörts otaliga gånger och som direkt riktar tankarna till den lilla pojken i Katthult. I vinter får vi följa med på Emils hyss och äventyr i en härlig familjeföreställning.

Danny Saucedo uppgraderar ytterligare – The Run(A)way show 2.0 är här29.4.2022 12:04:54 CEST | Pressmeddelande

Danny Saucedos kritikerhyllade popshow The Run(A)way show, som såg sitt första ljus hösten 2019, har skapat stor uppmärksamhet runt om i Sverige sedan dess. Efter en tid utan musik, dandi dansa och partyt som showen medför, är den och Danny nu tillbaka i ny tappning. The Run(A)way show sätts för första gången upp i Stockholm, där 9 showkvällar under hösten redan är utsålda. Nu släpps ytterligare sex shower på Cirkus i Stockholm!

Sanna Nielsen gör ny stor Julkonsertturné21.4.2022 08:59:58 CEST | Pressmeddelande

Efter en bejublad succé i vintras är Sanna Nielsen tillbaka med sin julkonsert ”Min Sanna Jul". I november-december hon sig åter ut på en stor julkonsertturné runt om i Sverige och besöker inte mindre än 22 städer, från norr till söder. Biljetterna släpps den 25 april via showtic.se. -Det kan ju låta märkligt att prata julen redan nu, men faktum är att biljetterna i fjol gick åt extremt snabbt, så vi vill ge alla chansen att i god tid boka in och se julkonserten, säger producent Patrik Krall.