Nu öppnar hela Kungsportshuset upp igen!

Nu öppnar Kungsportshusets alla våningar upp igen och i eventarenan på andra och tredje plan kommer det att bjudas på upplevelser av varierande slag med underhållning, mat & dryck som gemensamma nämnare. På entréplan flyttar Ulf Wagner med team in och lanserar i samarbete med Kungsportshuset den nya krogen Wagners Bistro, där menyn kommer att bytas ofta och där det ska gå att sitta hela kvällen - eller bara titta in och ta något i baren.

KUNGSPORTSHUSET - en del av Moment Group

Som så många andra verksamheter stängdes också Kungsportshuset i mars 2020 och när nu restriktionerna  ett och ett halvt år senare har lättat öppnar hela huset upp igen.

I eventarenan är ett gästspel med Christmas by Wallmans först ut. Här kommer Wallmans karismatiska stjärnor servera en julinspirerad meny samtidigt som de levererar en show av bästa klass, både från scen och runt om i arenan.

-     Det är spännande att äntligen få öppna igen och det känns som att det är något helt nytt när vi nu fyller Kungsportshuset med liv igen. Vi jobbar intensivt med alla förberedelser och har stort fokus på julshowen med Wallmans samtidigt som vi har många spännande spår för andra upplevelser vi kommer att fylla huset med framöver, säger Frida Jonson, ansvarig för Kungsportshuset.

På entréplan öppnar något helt nytt på Göteborgs kroghimmel när Ulf Wagner och hans team i samarbete med Kungsportshuset slår upp portarna till Wagners Bistro. En vinbistro där Ulfs stora passion för vin tydligt framgår samtidigt som det kommer att lagas riktigt bra mat.

-          Egentligen skulle jag varva ner och ta det lite lugnt, men så fick jag ett erbjudande att få göra precis vad jag ville… som en sammanfattning av ett långt liv i maten och vinets tjänst, öppnar jag nu en bistro tillsammans med Kungsportshuset i Göteborg och ser fram mot att få träffa gäster igen – längtar efter att få känna pulsen av en fylld restaurang, säger Ulf Wagner.

Wagners Bistro öppnar den 7 oktober. Christmas by Wallmans har premiär den 19 november och spelar till den 18 december.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Frida Jonson, ansvarig Kungsportshuset, frida.jonson@wallmansgroup.com
Ulf Wagner, ulf@wagnersbistro.se

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor och arenor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Det starkaste rörelseresultatet för de första nio månaderna i koncernens historia. Det ger en trygghet i det vi själva kan påverka i en svårförutsägbar framtid.18.11.2022 08:55:01 CET | Pressmeddelande

Det tredje kvartalet har en förväntat lägre aktivitetsnivå då merparten av våra verksamheter och arenor har stängt under semesterperioden. Sommarteatrarna går dock mot strömmen och på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg och på Krusenstiernska i Kalmar spelades föreställningar under juli och augusti med bra beläggning och fina recensioner. Vallarna summerar glädjande nog en publiksuccé med över 55 000 besökare och nu under hösten är föreställningen ”Alla tiders Åsa-Nisse” ute på turné och spelar på närmare 20 olika scener från Malmö i söder till Luleå i norr. Under augusti och september öppnade övriga verksamheter och arenorna successivt upp igen och såväl beläggning som försäljning har generellt sett inom koncernen nått upp till förväntad nivå. Det känns bra att efter några tuffa år med restriktioner kunna konstatera att gäster och kunder återigen efterfrågar attraktiva och spännande upplevelser!

Magnus Widell rekryteras som COO för Moment Group11.11.2022 10:03:08 CET | Nyheter

Magnus Widell blir Chief Operating Officer (COO) tillika vice VD för Moment Group. Magnus kommer närmast från rollen som VD för Gröna Lund Tivoli i Stockholm, där han under de senaste tio åren varit ýtterst ansvarig för arbetet med att skapa en effektiv och lönsam organisation samtidigt som nöjesparken tillförts nya koncept och målgrupper. Han tillträder sin nya tjänst hos Moment Group den 1 februari 2023.

Kärleken från publiken får Björn Skifs att fortsätta sin show under våren28.10.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Han har stått på scen i över 60 år och är en av Sveriges mest folkkära artister. Sedan september i år kör Björn Skifs sin nya show En Värld av Skifs på Hamburger Börs anrika scen tillsammans med sitt tiomannaband. Mottagandet har varit överväldigande från både recencenter och publik och biljetterna såld slut direkt i våras när de släpptes. Nu står det klart att Björn tackat ja till ytterligare en säsong för En Värld av Skifs våren 2023 då efterfrågan är så stor och intresseanmälningarna fortsätter välla in.