Ny finansdirektör på Tekniska verken i Linköping

Tekniska verken i Linköpings nya ekonomi- och finansdirektör heter Niclas Petersen, han tillträdde tjänsten den 17 juni efter Peter Forssman som gått i pension. Niclas Petersen kommer närmast från OKG, Oskarshamns Kärnkraftverk, där han varit ekonomichef under tre års tid.

Bild: Niclas Petersen, ny ekonomi- och finansdirektör på Tekniska verken i Linköping.

- Niclas Petersen blir med sin breda erfarenhet en stor tillgång i Tekniska verkens fortsatta arbete att bygga världens mest resurseffektiva region. Han har en både bred och djup kompetens inom ekonomi och finans, kombinerat med ett bevisat gott ledarskap. Jag hälsar Niclas varmt välkommen till Tekniska verken, säger Charlotta Sund, vd och koncernchef för Tekniska verken i Linköping.

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se