Ny kollektion: Lidl släpper höstens hetaste plagg
Den numera legendariska Lidl-sneakern kommer tillbaka i ny färg och form när livsmedelskedjan släpper en helt ny klädkollektion. Den nya #Lidl-kollektionen består bland annat av en sneaker, set i teddy-fleece och en fiskarhatt. Produkterna finns tillgängliga i butik från och med den 21 november.

De senaste åren har dagligvarukedjan släppt ett flertal kollektioner i form av både kläder och accessoarer. Den kanske mest kända produkten, Lidl-sneakern, blev en storsuccé och när den kom till Sverige tömdes butikshyllorna runt om i landet på bara några timmar.
– Det är fantastiskt att se vilken respons vi har fått på våra klädkollektioner under åren. Den första upplagan sålde slut på ett par timmar och skon placerade sig i topp på Blocket under Stockholm Fashion Week tillsammans med välkända lyxvarumärken. Genom våra klädsläpp visar vi att vi erbjuder mer än bara livsmedel. Den nya kollektionen innehåller definitivt höstens snyggaste plagg och är ett måste för den som vill ha något utöver det vanliga, säger Oskar Hjertsäll, Head of Nonfood på Lidl Sverige.
Den nya sneakern är en vit, stilren modell som kommer finnas tillgänglig i storlekarna 37–46. Utöver skorna består den nya #Lidl-kollektionen av ett set i teddy-fleece bestående av en tröja och byxor i två olika färger – en beige och en färgglad med svarta detaljer. Setet kommer i damstorlekar 32–46 samt i herrstorlekar M-XL. Utöver detta kommer det även finnas mössor, magväskor, en fiskarhatt och sportstrumpor som går i varumärkets ikoniska färger: gult, blått och rött.
Den nya kollektionen finns tillgänglig i butik från och med den 21 november. Försäljningen pågår så länge lagret räcker.
Här är produkterna i den nya #Lidl-kollektionen:
- Tröja i teddy-fleece (beige och svart/färgglad) – 199:-
- Joggers i teddy-fleece (beige och svart/färgglad) – 199:-
- Sneakers – 199:-
- Magväska (svart/färgglad) – 99,90:-
- Sportstrumpor – 19,90:-
- Mössa/fiskarhatt – 79,90:-
Nyckelord
Kontakter
Nahir AslanPressansvarig
Tel:08-5555 7195press@lidl.sePressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seBilder
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 205 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Succé på 100-wattaren: ”Sån är Lidl” vinner 75-wattare3.2.2023 13:00:00 CET | Pressmeddelande
Under gårdagen presenterades vinnarna i årets upplaga av 100-wattaren, en tävling som belönar kommunikation som skapat en bevisad effekt bland målgruppen. På galan tog Lidl Sverige hem det prestigefyllda priset 75-wattaren i kategorin årets konsumentkampanj för sitt koncept ”Sån är Lidl”.
Lidls kaffe smakar bäst enligt test3.2.2023 10:00:00 CET | Pressmeddelande
När Göteborgs-Posten testar mellanrostat bryggkaffe hamnar Lidls eget kaffe Bellarom Mellanrost i topp. Med omdömen som ”välkomponerat kaffe” och en ”ganska intensiv smak” placerar sig Bellarom på en delad förstaplats med fyra fyrar.
Succén tillbaka i Lidl Plus – vinn mat för ett helt år1.2.2023 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Idag drar Lidl Sverige igång den andra upplagan av sommarens succé – tävlingen där förstapriset är att handla gratis på alla Lidl-butiker i Sverige under ett helt år. Tävlingen riktar sig till kundmedlemmar i Lidl Plus, och pågår till och med den 28 februari.
Lidl Sverige lanserar en exklusiv kollektion med stylingverktyg för håret26.1.2023 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl och Rita Ora vill visa hur enkelt det är att lyckas med hårstyling hemma. ”New styles everyday” är en exklusiv kollektion som består av högkvalitativa verktyg för alla tillfällen – till ett lågt pris.
Lidl Sverige satsar på medveten kosthållning med stöd i vetenskapen25.1.2023 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Med målet att göra det enklare för kunderna att välja en hälsosam kost tar Lidl Sverige nu steg för att ytterligare utveckla bland annat sortimentet och erbjuda ett större urval av veganska och vegetariska livsmedel. Samtidigt lanserar livsmedelskedjan mål om att öka andelen växtbaserade proteinkällor. Lidl Sverige kommer också att öka sitt sortiment av säsongsbaserade samt lokala och ekologiska råvaror, i linje med den nya globala policyn ”Medveten kosthållning” som har stöd i vetenskapliga insikter.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum