Ny ledning i GS

GS andra ordinarie kongress. Under fredagen den 20 maj omvaldes Per-Olof Sjöö till ordförande för GS. Som 1:e vice ordförande och tillika GS nya avtalssekreterare valdes Madelene Engman. 2:e vice Bo-Arne Andersson från avd 1.

-Det är stort att få förnyat förtroende att leda GS ännu en kongressperiod. Jag ska ödmjukt och beslutsamt fortsätta göra mitt allra bästa för att stärka förbundet och medlemmarnas ställning på arbetsmarknaden, säger GS ordförande Per-Olof Sjöö.

- Om vad som händer i framtiden vet vi lite och vi påverkas av vår omvärld. Men att stå upp för varandra, organisera mera och visa mod, det ligger i våra händer. Detta lovar jag att jobba efter och göra mitt allra bästa för GS, säger Madeleine Engman.

För mer information:
Anette Niska-Andersson, kommunikationschef GS 070-226 97 49

Hundratals trä- och byggarbetare överlämnade namninsamling till bostadsministern6.2.2024 20:16:56 CET | Pressmeddelande

Ikväll (6/2) demonstrerade hundratals bygg- och träarbetare från olika delar av landet mot regeringens walkover i byggkrisen. I samband med demonstrationen överlämnade medlemmar från GS-facket och Byggnads 18.155 namnunderskrifter för ökat byggande till bostadsminister Andreas Carlsson. ”I andra länder klarar man av att både bygga bostäder och bekämpa inflationen, det kan vi göra även i Sverige” säger GS-fackets förbundsordförande Per-Olof Sjöö.

Demonstration 6/2 och överlämning av protestlista till bostadsminister Andreas Carlsson5.2.2024 08:45:48 CET | Pressinbjudan

Under parollen ”Bygg bort krisen – bygg bostäder” samlar fackförbunden GS-facket och Byggnads till demonstration på Sergels Torg den 6 februari klockan 17.00. I samband med demonstrationen kommer bostadsminister Andreas Carlsson att ta emot en protestlista som närmare 18.000 människor skrivit under i syfte att få regeringen att göra mer för att lindra byggkrisen.