Ny ordförande vald i Djurens Rätt Helsingborg-Höganäs

Söndagen den 11 februari hade Djurens Rätt Helsingborg-Höganäs årsmöte. Som ny ordförande valdes Camilla Bergvall, som även var ordförande 2012-2013. Annie Slatter, som varit ordförande i två år, sitter kvar i styrelsen som ledamot.

– Det känns jätteroligt att återigen få medlemmarnas förtroende att leda vårt arbete för djuren, säger den nyvalda ordföranden Camilla Bergvall.

En ny verksamhetsplan antogs samtidigt där det bland annat finns med att lokalavdelningen ska arrangera en vegansk grillkväll och inspirationsdagen Vego HBG, två arrangemang som gjorde succé med hundratals besökare 2017.

– Vi vill utveckla evenemangen och nå ut till ännu fler med inspiration och kunskap om vegansk mat. Sen är det är ju också ett extra spännande år eftersom det är valår. Det kommer vi såklart lyfta och arbeta för att djurens röst hörs även i maktens korridorer, berättar Camilla Bergvall, ordförande i Djurens Rätt Helsingborg-Höganäs.

Djurens Rätt, som är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation, har omkring 45 000 medlemmar i hela landet. Under de senaste fem åren har organisationen ökat sitt medlemsantal med hela 40 procent.

Djurens Rätt Helsingborg-Höganäs styrelse:

• Camilla Bergvall, ordförande (2019, tillika ledamot 2020)
  • Annie Slatter, ledamot  (2019)
  • Sofia Kamlund, ledamot  (2020)
  • Alexandra Lundgren, ledamot (2020)
  • Zarah Svensson, suppleant (2020) - ny i styrelsen
  • Alice Kilefors, suppleant (2019) - ny i styrelsen

Revisorer:

• Jessica Ridell, ordinarie
  • Eva-Lott Rååhav, suppleant

Valberedning:

• Anette Slatter
  • Suzanne Skoglöf

Camilla Bergvall
Ordförande Djurens Rätt Helsingborg-Höganäs
073 524 29 90, helsingborg@djurensratt.se

Camilla Bergvall, ordförande för Djurens Rätt Helsingborg-Höganäs.

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med omkring 45 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren.