Ny vd för Motormännens Riksförbund

Christer B Andersson har anställts som vd för Motormännens Riksförbund. Han har under det senaste året varit stf vd för Motormännen.

Motormännen är Sveriges största konsumentorganisation för bilister. Vi arbetar med opinionsbildning för bättre och säkrare vägar, bilar och förare. Som medlem är du med och stöder vårt arbete och får samtidigt en rad förmåner, erbjudanden och fri personlig rådgivning inom juridik, bilteknik och resor. Läs mer på motormannen.se

Hållbar HVO – ett viktigt bränsle i omställningen29.3.2019 06:30:00 CETPressmeddelande

Sverige måste tydligare befästa positionerna som föregångsland i omställningen till en fossiloberoende fordonsflotta. Samtidigt måste alla ges en chans att ställa om efter sina egna förutsättningar. Med rätt styrmedel har många av de bilar som redan rullar på våra vägar en naturlig plats i den förflyttningen. Hydrerade vegetabiliska oljor, HVO, är ett bränsle som kan komma att spela en viktig roll framöver.