Nyhet! Ving lanserar Bilbao

Den nordspanska staden Bilbao lockar med det glittrande Guggenheim-museet, Museo de Bellas Artes, breda boulevarder och ett utmärkt utbud av nöjen och restauranger. Till Bilbao erbjuder Ving flexibla resor året om och med denna spanska nyhet inräknad i programmet, har Ving resor till inte mindre än 62 städer, runt om i världen.

Hotell Petit Palace Arena, Vings bildarkiv.

En weekend i Bilbao kan bjuda på allt från kulturella upplevelser, strövtåg i Casco Viejo som är den gamla delen av staden och nattliga nöjen. Eller varför inte uppleva en konsert eller en av Athletic Bilbaos hemmamatcher.

- Bilbao är först och främst en stad med lokal atmosfär även om allt fler turister hittar dit. Efter det obligatoriska besöket på Guggenheim-museet föreslår jag en bar- och matrunda för att prova på alla goda baskiska specialiteter både vad det gäller mat och dryck, säger Anna Hagberg, tf. informationschef på Ving.

Bilbao
Bilbao har en livlig och blomstrande stadskärna, med breda boulevarder, lummiga parker och massor av billiga och utmärkta restauranger och barer. Den livliga hamnen, som är en av Spaniens viktigaste, och den gamla stadsdelen Casco Viejo, ska man inte missa. Inte heller La Ribera, en av landets största matmarknader eller ett strövtåg genom trånga gator med vackra hus. Ett besök på Guggenheim-museet är lika självklart som ett på Museo de Bellas Artes, med verk av spanska klassiker som Goya och El Greco. Bilbao är en stad som är som gjord för att promenera i och eftersom stadens centrum ligger i en dalgång mellan omgivande berg är det inte särskilt kuperat och ganska kompakt, vilket gör att man kan se mycket utan att anstränga sig alltför mycket.

Vings hotell i Bilbao
Ving erbjuder ett drygt tjugotal hotell, de flesta med centralt läge och promenadavstånd till både de äldre delarna av staden, Guggenheimmuseet och den vackra katedralen.

Prisexempel
Flyg t/r Stockholm-Bilbao, avresa 11 april 2018. Boende på hotell Petit Palace Arena i dubbelrum i tre nätter. 3 501 kr/person.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Barbro Holmberg, informatör Ving, tel 0709-513023, barbro.holmberg@ving.se

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.