Nyhet! Ving lanserar Bilbao

Den nordspanska staden Bilbao lockar med det glittrande Guggenheim-museet, Museo de Bellas Artes, breda boulevarder och ett utmärkt utbud av nöjen och restauranger. Till Bilbao erbjuder Ving flexibla resor året om och med denna spanska nyhet inräknad i programmet, har Ving resor till inte mindre än 62 städer, runt om i världen.

Hotell Petit Palace Arena, Vings bildarkiv.

En weekend i Bilbao kan bjuda på allt från kulturella upplevelser, strövtåg i Casco Viejo som är den gamla delen av staden och nattliga nöjen. Eller varför inte uppleva en konsert eller en av Athletic Bilbaos hemmamatcher.

- Bilbao är först och främst en stad med lokal atmosfär även om allt fler turister hittar dit. Efter det obligatoriska besöket på Guggenheim-museet föreslår jag en bar- och matrunda för att prova på alla goda baskiska specialiteter både vad det gäller mat och dryck, säger Anna Hagberg, tf. informationschef på Ving.

Bilbao
Bilbao har en livlig och blomstrande stadskärna, med breda boulevarder, lummiga parker och massor av billiga och utmärkta restauranger och barer. Den livliga hamnen, som är en av Spaniens viktigaste, och den gamla stadsdelen Casco Viejo, ska man inte missa. Inte heller La Ribera, en av landets största matmarknader eller ett strövtåg genom trånga gator med vackra hus. Ett besök på Guggenheim-museet är lika självklart som ett på Museo de Bellas Artes, med verk av spanska klassiker som Goya och El Greco. Bilbao är en stad som är som gjord för att promenera i och eftersom stadens centrum ligger i en dalgång mellan omgivande berg är det inte särskilt kuperat och ganska kompakt, vilket gör att man kan se mycket utan att anstränga sig alltför mycket.

Vings hotell i Bilbao
Ving erbjuder ett drygt tjugotal hotell, de flesta med centralt läge och promenadavstånd till både de äldre delarna av staden, Guggenheimmuseet och den vackra katedralen.

Prisexempel
Flyg t/r Stockholm-Bilbao, avresa 11 april 2018. Boende på hotell Petit Palace Arena i dubbelrum i tre nätter. 3 501 kr/person.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Barbro Holmberg, informatör Ving, tel 0709-513023, barbro.holmberg@ving.se

Dåligt väder hemma gör svenskarnas solsemester ännu bättre4.4.2018 10:32Pressmeddelande

Många svenskar är smått missunnsamma visar en internationell undersökning. Nära fyra av tio svenskar hoppas på dåligt väder hemma när de reser iväg på solsemester. För att möta behovet genomförde Ving en kampanj med en vädermaskin där turister på en strand på Phuket kunde uppleva vädret hemma i realtid, det kunde vara regn, snö eller vind så att de kunde få ut det bästa av sin semester.