Nytt avtal stimulerar digital utveckling i fastighetsbranschen

Fastighetsägarna GFR breddar sitt digitala erbjudande mot medlemmarna genom att inleda ett samarbete med proptech-företaget Tmpl. Med Tmpls kontorsapp och boendeapp kan fastighetsbolag att öka sin digitala närvaro och komma närmre sina hyresgäster.

Tmpl är en digital proptech-plattform som förenklar livet i fastigheter där människor bor och verkar. Genom att digitalisera sina fastigheter och effektivisera kommunikationen mellan förvaltning, service och slutanvändare skapas en sömlös, inkluderande och förenklad vardag.

– Idag öppnar sig nya möjligheter att utveckla fastighetsbranschen med hjälp av digitala verktyg. Ett kraftfullt sätt att skapa värde för fastighetsägare och hyresgäster är att implementera en boendeapp eller en kontorsapp i sitt fastighetsbestånd, säger Tmpls VD och grundare Henrik Svanqvist.

Fastighetsägarna GFR adderar därför nu ytterligare en aktör i sitt digitala erbjudande där medlemmarna kan få ta del av generösa rabatter på startkostnaden när man som fastighetsägare vill implementera Tmpls boendeapp eller kontorsapp i sitt bestånd.

– Det nya affärslandskapet ställer högre krav på fastighetsägare att arbeta digitalt, men det innebär också nya möjligheter. Genom samarbetet med Tmpl får våra medlemmar förutsättningar att erbjuda ännu högre kvalitet gentemot sina hyresgäster och på så vis stärka sina affärer, säger Pia Grönquist, affärschef på Fastighetsägarna GFR.

Digitaliseringen av fastighetsbranschen går att accelerera med hjälp av fastighetsteknologi. Företag som Tmpl besitter de nya tekniska lösningarna som kan effektivisera processer, bidra till ökad lönsamhet och ge en bättre hållbarhet för hela fastighetsbranschen. Detta samarbete är bara ett av flera initiativ som Fastighetsägarna för i syfte att stimulera den digitala utvecklingen i fastighetsbranschen.

Är du medlem i Fastighetsägarna GFR och vill ta del av det här medlemserbjudandet kan du gå direkt till Tmpls erbjudandesida på fastighetsagarna.se/tmpl.

Gör det lättare att vräka kriminella lokalhyresgäster30.10.2021 11:01:20 CEST | Pressmeddelande

På Socialdemokraternas partikongress i veckan som kommer ska förslag om att göra det enklare att vräka kriminella bostadshyresgäster diskuteras. Men i debatten glöms bort att en stor del av den organiserade ofta äger rum i hyrda lokaler. Här är det mycket svårt att bli av med kriminell verksamhet. Det måste bli ett stopp på att utnyttja fastigheter och affärslokaler för avancerade brottsupplägg utan att fastighetsägaren har möjlighet att bli av med lokalhyresgästen. Det måste bli lättare att säga upp brottsliga lokalhyresgäster. Vi föreslår fyra konkreta åtgärder.

Omsättningen i Borås stadskärna följde pandemins vågor – men Knalleland höll emot28.10.2021 09:30:00 CEST | Pressmeddelande

Omsättningen i Borås stadskärna minskade med 18,4 procent under pandemiåret 2020, vilket är ett lite större tapp än i andra jämförbara städer. Knalleland behöll däremot större delen av sin omsättning och såg endast en marginell minskning på 0,2 procent. Hotellbranschen har haft det tuffast, medan försäljningen av dagligvaror har ökat såväl i stadskärnan som i Knalleland. Det visar rapporten Cityindex som HUI Research har tagit fram i samarbete med Fastighetsägarna.

Så klarade Limhamns centrum pandemiåret 202027.10.2021 10:30:00 CEST | Pressmeddelande

Under pandemiåret 2020 ökade den totala omsättningen i Limhamns centrum med 1,4 procent. Bäst gick det för försäljningen av dagligvaror som ökade under 2020. En större utmaning var det för restaurangerna som tappade mest i omsättning. Trots ett tufft år med restriktioner klarade sig Limhamns centrum bra i jämförelse med de 107 stadskärnor som finns med i undersökningen Cityindex 2021. Limhamns centrum mäts som en särskild del av Malmös Cityindexrapport. En rapport som HUI Research har tagit fram i samarbete med Fastighetsägarna.