Nytt för i år - beställ julgranshämtning

När helgerna är firade och det nya året har ringt in, så kan alla Linköpingsbor som vanligt ställa ut sin gran, så hämtar Tekniska verken upp den och kör den vidare till återvinning. Men nytt för i år är att tjänsten måste beställas av Tekniska verken.

Granhämtning beställs på Mina sidor, under fliken Beställa/boka. Hämtningsturerna pågår mellan vecka 3 och 5 beroende på vilket område man bor i. Beställning behöver göras senast den 6 januari, och tjänsten är kostnadsfri.

Här finns mer information

Som vanligt ska julgranen ställas fram inför hämtningsveckan, vid tomtgränsen och väl synlig från sopbilens förarhytt. Granen måste vara fri från pynt och julgransfot och får inte vara förpackad i säck. Det är viktigt att julgranen står framställd och väl synlig under hela veckan från måndag morgon 06.00 till fredag eftermiddag klockan 18.00.

Den som vill lämna sin gran själv är välkommen till någon av Tekniska verkens återvinningscentraler Malmen, Gärstad och Ullstämma eller till trädgårdsavfallstipparna i Ljungsbro, Sturefors och Linghem.

Johan Borg, Avdelningschef Hushållsavfall på Tekniska verken i Linköping
Johan.Gustafsson@tekniskaverken.se

Tekniska verken är en del av 240 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Tekniska verken i Linköping AB (publ) Box 1500 581 15 Linköping Besöksadress: Brogatan 1 Presskontakt: 013-20 91 40 Växel: 013-20 80 00 info@tekniskaverken.se tekniskaverken.se tekniskaverken.se/om-oss/press/

Abonnera på våra pressmeddelanden.